Skip to main content

מלון "כנען ספא" ליד צפת

הגיעו אלינו מספר תלונות על המקום, שמתיימר לתת גם סוג של שירותי בריאות (ספא). יש קשיי נגישות והמקום לא עומד (לכאורה) בחוק התכנון והבנייה שהיה בתוקף כשהוקם

 

המתלונן הראשון, שנעזר בקבים, ביקש ב- 2005 חדר קרוב למעלית שמובילה לספא. הוא קיבל חדר רחוק ונאלץ להחליף מעליות בין החדר לספא. הדרך הייתה קשה מאד עבורו, כולל סכנת החלקה באזור הסאונה. יש סכנת החלקה גם באמבטיה בחדר. הוא מתלונן גם על מצוקת חניה לנכים וגם על נושאים שלא קשורים בנגישות לנכים.

בתלונה מפברואר 2006 נאמר:

"הגישה היחידה לבריכת השחיה דרך המלון היא במדרגות. נכה בכסא גלגלים חייב לצאת ממבנה המלון (בעייתי בעיקר בחורף או אחרי שהיה בג'קוזי) ולעבור דרך ארוכה בשבילים ושיפועים, שחלקם דורש עזרה עקב שיפוע גדול מדי. אישרו לנו להשתמש בבריכה הטיפולית הצמודה לג'קוזי, אולם אין מדרגות כניסה לבריכה (כמובן שעל מתקן מיוחד אין מה לדבר), ופני המים נמוכים בכ-20 ס"מ מהמשטח. הדבר דורש עזרה בכניסה לבריכה, והנפת הנכה באויר עד למשטח לצורך יציאה מהבריכה. גם הג'קוזי אינו נגיש. שני הקירות ה"פנויים" שלו סגורים ע"י מעקה (גם אם לא היה מעקה היה קשה לטפס על קיר בגובה כ-70 ס"מ), והגישה היחידה היא דרך כ-4 מדרגות…. בחדרי הנכים (וכאן הבעיות פחות עקרוניות) הרצפה מצופה בשטיח, המקשה את ההתניידות על כסא גלגלים, בחזית משטח השיש הכולל את הכיור יש לוח אנכי רחב מדי שאינו מאפשר הכנסת הרגליים מתחתיו, ולסיום: דווקא בחדר נכים מתחת לחלון יש קיר מלא כך ששום אדם בכסא גלגלים אינו יכול לצפות בנוף, אלא בקיר ובשמים, להבדיל מהחדרים הרגילים להם יש מרפסת קטנה (שהיא פחות רלוונטית) וכל הקיר הוא דלתות זכוכית… חבל שמלון ברמה (ורמת מחיר) כל כך גבוהה אינו מתאים לנכים בדבר העיקרי: הספא (זהו מלון ספא)…".

הדברים אושרו ע"י משתמשת בכיסא גלגלים שהייתה שם בכנס:

"הדבר היחיד שנגיש זה חדרי ההרצאות, אולם האוכל ולידו שירותי נכים טובים. הגישה לברכה באמת נוראית; ויתרנו על ירידה למופע בגלל האמור … זה לא מלון שבאופן יזום הייתי באה שוב.".

במרץ 2010 נשלחה תלונה מפורטת של פעילת נגישות (שמשתמשת בכיסא גלגלים ממונע) להנהלת המלון ולסוכן נסיעות. להלן קטעים מהמכתב:

"אני מבקשת, בתחילת מכתבי זה לציין את צוות העובדים כולו, ללא יוצא מן הכלל – שהיה רגיש מאוד, מסביר פנים ונעים הליכות. ראיתי מאמצים לא מעטים במלונכם לסידורי נגישות כמו המעלון לחדר האוכל, שירותי נכים, בלובי, גינה נגישה למרגלות המלון. …

החדר שנבחר עבורי היה חדר 414 , גדול ומרווח. לצערי חדר הרחצה היה מאובזר באמבטיה, ללא מקלחון. … הוצע לי חדר אחר עם מקלחון אומנם, אך ללא אפשרות להתנייד בו, מאחר והן חדר הרחצה והן החדר עצמו – היו קטנים יותר מחדר 414, ובעלי מעברים צרים, אי לכך בחרתי להישאר בחדר 414.
איש תחזוקה פתח את פתח מכסה הביוב במקלחת, כסא מפלסטיק הונח צמוד לאמבטיה וכך הייתי בעצם אמורה להתקלח – ישובה על כסא לא יציב במיוחד, רחוקה מברז הרחצה, …
בליל שבת לאחר ארוחת הערב הייתה אוירה קסומה בבר, אך אני לצערי – נאלצתי לצפות בה בלבד מאחר והירידה לבר היא באמצעות מדרגות. מול המלון נמצאת חורשה יפיפייה השייכת למלון, קיים מדרג עליה לחורשה, אך לא קיים מדרג עליה למדרכה….. לצערי – לא ביקרתי בחורשה.
למרות המאמצים שהושקעו במלון, ההתניידות בו, לאוכלוסיית אנשים עם מגבלות ניידות כמוני לוקה בחסר
.".

זו דוגמא של ניסיון לחפות חלקית על בעיות נגישות באמצעות שירות טוב, אך זה לא מספיק, כפי שאפשר להבין מהתלונה. סוכן הנסיעות שלח מכתב נזעם להנהלת המלון עם העתק אלינו. אנחנו ממתינים לתשובת המלון.

 

בתחילת 2017 הגיעה תלונה קשה נוספת. פנינו למחלקת רישוי עסקים ולגורמים אחרים בעיריית צפת וטרם קיבלנו התייחסות.


המלון הוקם מחדש ב- 2003 במקום מלון "כנען" הותיק. גם אם מדובר בשיפוץ מקיף, הועדה המקומית לתכנון ובנייה הייתה יכולה לדרוש סידורי נגישות.


מידע כללי וקישורים

  • אתר המלון; בעת כתיבת שורות אלה לא נמצא שם מידע על נגישות.

 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן