Skip to main content

מלונות אורכידאה אילת והריף באילת

משתמשת בכיסא גלגלים ממונע הזמינה ב- 2011 חדר נגיש במלון אורכידאה אילת (באמצעות סוכנות נסיעות גדולה). למרות שווידאה את הנגישות, מסתבר שהשטחים הציבוריים במלון לא נגישים בעליל. התלונות ממשיכות לזרום…

 

אחרי התכתבות קצרה של המתלוננת עם הנהלת המלון, הוחזר לה כספה. חבל שהמתלוננת לא הכירה את האתר שלנו, המלון מופיע שם כלא נגיש.

 

התשובה הראשונה של הנהלת מלון אורכידאה אילת הייתה מרגיזה (וכנראה בנוסח קבוע). הציעו למתלוננת "חוויה מתקנת" בדמות חופשה נוספת באותו מלון. ההצעה הייתה מוגבלת בזמן ולא ניתנת להעברה, כך שברור שהמתלוננת לא יכולה לממש אותה (כי המלון לא נגיש).

 

קיבלנו מספר תמונות שממחישות את קשיי הנגישות ובעיקר את השיפועים התלולים בשטחים הציבוריים. מהתמונות האלה ברור שאפילו אם החדר היה תקני, יש צורך בליווי בכל יציאה ממנו. בחלק מהמעברים קיים סיכון אפילו עם ליווי בגלל השיפוע התלול.

אורכידאה אילת אורכידאה אילת 2011

 תמונות נבחרות מ- 2011

 

ביולי 2018 מגיעה תלונה קשה נוספת על נגישות החדר ה"נגיש" והמלון באופן כללי. המתלונן כתב, בין השאר:

"

לפני הזמנה של החדר דברתי עם המלון והסברתי להם שאימי עברה ניתוח והיא צריכה חדר נכים. וגם שבוע לפני דיברתי עם המלון וגם יום לפני הגעה שלנו.
כאשר הגענו נאמר לנו שאין חדר נגיש לנכים כי הם בשיפוצים ורק עוד מספר חודשים הם נפתחים. האפשרות היחידה זה חדר עם מקלחון אבל כל החדר לא נגיש אין מעבר עם הליכון, יש סולם באמצע החדר שמריע לעבור לשירותים ולהתנייד בהליכון

".

המתלונן קיבל תשובה מפורטת ממנכ"ל המלון וזיכוי על תקופת שהייתו במלון.


באוקטובר 2015 מגיעה תלונה קשה על מלון אחר באותה רשת – "אורכידאה הריף" ("הרברט סמואל"):

"במלון אורכידאה ריף ישנו חדר המוגדר כנגיש לבעלי כסאות גלגלים. בבדיקה טלפונית שנעשתה לפני הביקור הובהר שנגיש עד החדרים כי במקלחת אין ידיות אחיזה שאני זקוקה להן ואין כסא מתאים. מה שהסכימו לעשות זה לתת לי כסא פלסטיק שאינו יציב והיה מסוכן בכל מקלחת.

… אני תוהה על חוסר הנגישות הזה מאחר והמלון שופץ לא מכבר. … חוסר הנגישות העיב על כל הארוע והערים קשיים חוזרים ונשנים…

במתחם המלון יש רמפות, אך הן אינן עונות לדרישות החוק, הן תלולות מאוד, קשה מסוכן ומפחיד להעלות אותן, גם לאדם הישוב בכסא גלגלים, וגם למלווה. ".

 

במאי 2019 מגיעה תלונה על היעדר חניות נכים ב"אורכידאה הריף". חילופי הדברים בין המנהל למתלונן מעידים (לפי התלונה) על יחס בסיסי גרוע של ההנהלה ללקוחות עם מוגבלויות. בעקבות התלונה פנינו למחלקת רישוי עסקים בעירייה והובטח שרישיון העסק יותנה בנגישות.


בספטמבר 2021 מגיעה תלונה קשה ביותר על הנגישות ורמת התחזוקה ב"אורכידאה אילת". כתבנו לעירייה וממתינים לתשובות ולפעולה. 

    

תמונות מספטמבר 2021. שיפועים לא תקניים, מקלחת ללא מאחזי יד אך עם ריצפה חלקה, מעלית מושבתת.

 


 

בתחילת 2020 לא נמצא מידע נגישות באתר המלון. ב- 20.2.2020 התפרסמה ב"ערב-ערב אילת" ידיעה על תביעה ייצוגית של עמוס בוקריס נגד מלונות "אורכידאה" ו"ויסטה" בנושא היעדר מידע נגישות בפרסומים של המלונות. תקציר וכתבה בתשלום כאן. באמצע 2021 מצאנו "הצהרת נגישות" כולל מידע על הנגישות הפיזית ב"אורכידאה אילת". לפי התלונות, לא בטוח שהמידע משקף את המצב…


מידע נוסף וקישורים

 

 

 

 

 

אורכידאה אילת

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן