Skip to main content

גם לבעלי תג נכה צריך להיות גבול

 

ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה, בתאריך 15.04.2013 שעה 11:45 הגעתי לאסוף את בני מבית ספר נופים ברחוב סורוקה בחיפה.

כמו תמיד אני מגיע כרבע שעה קודם מתוך ידיעה שיש במקום מצוקת חנייה ומתוך רצון לא לחסום או לקפח את זכותו של אחר לניידות או לגישה לחנייה לביתו.

בעת ההמתנה בכניסה לבית הספר הבחנתי ברכב יונדאי אקסנט רישוי 34-906-59 מגיע וחוסם את מעבר החצייה, במלואו, בצמוד לבית הספר.

מתוך הרכב יצא גברת בהליכה רגילה (ללא קביים וללא מוגבלות ניידות). פניתי אליה בנימוס וביקשתי כי תזיז את הרכב היות שהילדים יוצאים מבית הספר ואינם יכולים לחצות את הכביש בבטחה וכי רכבה מסתיר את הולכי הרגל וגורם להם לרדת לכביש בצורה לא מבוקרת.

התגובה של הגברת הייתה "מה אתה רוצה שאני אעשה" תוך זלזול והתעלמות. הגברת המשיכה ונכנסה לבית הספר מבלי להסתכל כלל לאחור.

למיותר לציין כי בדקות אח"כ ילדים יצאו את בית הספר ונאלצו לעבור בדוחק מאחורי ולפני הרכב.

 

אני רואה את המלחמה הצודקת שלכם להבטיח כי נכים יזכו לנגישות ואת הניסיון שלכם להדחיק את הבריונות ואת ההתעלמות מכך שבקרבנו יש אוכלוסייה שזקוקה להבנה והתחשבות.

אבל אני רואה את הזלזול של בעלי תג חנייה לנכה בחוקי התנועה ואת הסיכון שאליו הם חושפים את עצמם ואת משתמשי הדרך.

 

יש לי את הזכות ללוות את הילדים שלי בבטחה לבית הספר ואני לא מוכן שאף אחד יגזול לי את החרות לנוע בבטחה. אמרתי ואני אומר שוב. אני נכה צה"ל ואני נלחם בנכות שלי יום יום תוך שאני לא מוותר לעצמי במאומה.

כל בקשתי אליכם היא שתפנו את תשומת לב בעלי תגו החנייה לנכים שתג זה אינו נותן להם את הזכות לשלול מאזרחים אחרים את הזכות לנסוע ולהלך בכבישים בבטחה.

 

הבנה של אחד את הצרכים של האחר היא הדרך לחברה צודקת ומאוזנת יותר, חברה שבה יכול להתקיים דו שיח והבנה האחד את הצרכים של האחר.

 

 

 

 

רכב חונה על מעבר חצייה

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן