Skip to main content

חדשות

מכון התקנים: תקן חדש להנגשת אתרי אינטרנט

קטגוריה: חדשות לאנשי מקצוע

מכון התקנים הישראלי פרסם להערות הציבור את הצעת התקן הישראלי ת"י 5568 "הנחיות לנגישות תכנים באינטרנט". תקן זה מאמץ את המסמך של קונסורציום הרשת הכלל-עולמית (W3C):
Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) – 11 December 2008.

ת"י 5568 מספק הנחיות המאפשרות נגישות לתוכני אינטרנט לקהל רחב של אנשים עם מוגבלויות, כגון: עיוורון ולקויות ראייה, חירשות וכבדות שמיעה, לקויות למידה, מוגבלויות קוגניטיביות, מוגבלות תנועה, מוגבלויות דיבור, רגישות לאור ושילובים של מוגבלויות אלה.

התקן יגרום לכך שתוכני האתרים יהיו נגישים יותר לכלל המשתמשים. אמצעים לדוגמה: תיאורי טקסט של רכיבים גרפיים, כתוביות לתוכני שמע, אפשרות להגדלת הטקסט, הצגה חזותית של טקסט.

תקן זה מיועד לשמש ארגונים וגופים פרטיים וציבוריים, ובהם מנהלי אתרים, מפתחי אתרים, מעצבי אתרים, בעלי עסקים, מנהלי מכירות, אחראים על יחסי ציבור, מנהלי משאבי אנוש, מנהלי טכנולוגיית מידע וקובעי מדיניות ויישום של תכנים באינטרנט, בכל ארגון הנדרש לכך על פי חוק או המעוניין לספק למשתמשיו יכולת גלישה נגישה, שמישה ונוחה.

מנכ"ל מכון התקנים הישראלי, דני גולדשטין: "תקני הנגישות, שאנו מייחסים להם חשיבות רבה, מסייעים לאוכלוסיית האנשים עם מוגבלויות בהנגשת תכנים של אתרים ברשת. נגישות זו יכולה לבוא לידי ביטוי גם במערכות פנימיות בארגונים, מה שיאפשר את שילובם של אנשים עם מוגבלויות בשוק העבודה".

הצעת תקן זה הוכנה בהובלתה ובתרומתה של גב' שאולה הייטנר מאיגוד האינטרנט הישראלי, המשמשת כיו"ר ועדות התקינה המכינות תקן זה.

את הצעת התקן ניתן למצוא באתר מכון התקנים הישראלי, בקישור:
https://portal.sii.org.il/heb/standardization/showpdffree/?dname=5568&ispubrevstandards=true

הערות יש לשלוח עד לתאריך: 19.12.12

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן