Skip to main content

חדשות

מקדמים חניות נגישות בבנייני מגורים חדשים

קטגוריה: חדשות העמותה

ב-12.2.18 התקיים דיון בנציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים, בו השתתפו נציגי הנציבות, משרד המשפטים, נציגי ציבור, התאחדות בוני הארץ ועמותת נגישות ישראל

הדיון עסק בנושא הקצאת מקומות חניה נגישים בבנייני מגורים חדשים, בנסיבות בהן אדם עם מוגבלות רוכש דירה מקבלן או בנסיבות בהן חל שינוי בזהות דיירי הבניין (בעלויות או שכירויות) ו/או שינוי במצבם הרפואי.

 

חלק מן המשתתפים בדיון
המשתתפים בדיון שנערך במשרדי נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות

 

בדיון עלו מספר סוגיות עיקריות

  1. הקצאת מקומות חניה נגישים כחלק מהרכוש המשותף וקביעת מנגנון שיאפשר שימוש ע"י דייר עם מוגבלות הנושא תג נכה בתוקף. העמותה המליצה על הכנסת סעיף קוגנטי לתקנון הבתים המשותפים ובחינה משפטית בנושא.
  2. מציאת פתרון מעשי לדייר שנזקק למקום חניה נגיש והגורם אליו יש לפנות על מנת להסדיר את השימוש האמור, במסגרת חיי השכנות והשיתוף בבניין.
  3. שאלת הזכאות לחניה נגישה בבניין והאפשרות להחיל לגביה את הקריטריונים הקבועים בעניין חניה נגישה בסמוך למקום המגורים. העמותה המליצה על אותם קריטריונים הנהוגים כיום בהקצאת מקומות חניה בסמוך למקום מגורים, שכבר הוסדרה בתיקון בחוק חניה לנכים.

במסגרת הדיון עלו מספר פתרונות נוספים הדורשים בדיקה ועיון, כגון בדיקות כלכליות, בחינת המצב הנוהג במדינות אחרות וסוגיות משפטיות.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן