Skip to main content

מקווה נגיש לנשים עם מוגבלות במודיעין

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

 

לפני מספר חודשים נחנך מקווה טוהרה חדש לנשים ברחוב יעל הגיבורה שבשכונת מוריה. המקווה כלל שני בורות טבילה לנשים, ארבעה חדרי הכנה ורחצה, פינת המתנה ולובי כניסה והוא מענה לצורך הרב לנשים המתגוררות בשכונות דרום העיר. בימים אלה נשלמות עבודות השדרוג של המקווה כך שהוא יספק פתרון ייחודי להנגשת נשים בעלות מוגבלויות. את העבודות במקווה ליווה מקרוב רב העיר, הרב אליהו אלחרר, הנחשב כסמכות הלכתית ידועה ומוקבלת בנושא מקוואות ובימים האחרונים השלים הוצאת חוברת "הנחיות הלכתיות להפעלת מקווה לנשים עם מוגבלויות" באישור הרבנים הראשיים לישראל.
כידוע, באופן מסורתי, הטבילה במקווה נעשית לאחר ירידה במדרגות אל תוך בריכת הטבילה. בימים אלו התקינה העירייה מכשיר מיוחד שנותן פתרון לנכות ולמוגבלות תנועה שאינן מסוגלות לרדת במדרגות. הפתרון המיוחד שהוצע ע"י הרב אלחרר הוא מתקן הרמה, הסעה והורדה של הנכה משפת המקווה אל תוכו . בעזרת מתקן זה, אין צורך כלל בכניסת הבלנית לטבילה עם הטובלת הנכה, אלא עזרה של הבלנית בהכנסת הטובלת למתקן והפעלת המכשיר. סגן ומ"מ ראש העיר מיכאל חרל"פ, מהנדס במקצועו, נכנס לעובי הקורה והשיג תקציב מיוחד להתקנת המתקן ההנדסי. מתקן שיאפשר גם לנכות לטבול במקווה וזאת לראשונה בתולדות העיר.
בשבוע שעבר הגיעו סגן ומ"מ ראש העיר מיכאל חרל"פ, המשמש כמחזיק תיק הדת בעירייה עם הרב אלחרר ואחראי על הנגישות מטעם העירייה, אכרם חאג' יחיא  כדי לצפות בדרכי הפעלת המכשיר בתוך המקווה. בסיור הודגמה המערכת והוסברו כל התהליכים על מנת לייעל את טבילתה של טובלת נכה. המערכת שהותקנה כוללת מספר אביזרים, כיסא מיוחד כאשר  בנוסף יעברו הבלניות קורס הכשרה לעבודה עם בעלי מוגבלויות, כאשר על פי הערכה המקווה יהיה מוכן לפעילות בעוד מספר שבועות.
ממלא מקום ראש העיר ומחזיק תיק הדת, מיכאל חרל"פ :"מקווה נכות זה יהיה אחד מהבודדים הפועלים במדינת ישראל ומותאם גם בדרכי הגישה. המקווה יאפשר לראשונה שנשים מוגבלות תנועה תוכלנה להשתמש בדבר בסיסי ויסודי לערכי היהדות. בשבועות הקרובים יוכשר הצוות ויושלמו כלל האביזרים על מנת שתושבות העיר מודיעין, מכבים-רעות יוכלו להשתמש במקום".

 

לוגו העיר מודיעין מכבים רעות

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן