Skip to main content

חדשות

משרדי ממשלה טרם הגישו תקנות להנגשה עבור אנשים עם מוגבלות

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

ועדת המשנה לקידום חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, קיימה ביום ג', 14.7, דיון אליו זומנו משרדי הבריאות, החינוך, התחבורה, הרווחה, הביטחון והפנים.

בדיון דחקו חברי הוועדה ובראשם היו"ר אילן גילאון (מרצ) במשרדים אלה להגיש להם ללא דיחוי תקנות המיועדות לאפשר לאנשים בעלי מוגבלות נגישות לשירותים ולמבנים שונים.

לדברי ח"כ גילאון, מרבית התקנות היו אמורות להיות מוגשות לוועדה כבר לפני מספר שנים. עם זאת, רוב נציגי המשרדים שנכחו בדיון לא התחייב על מועד להגשת התקנות.

יו"ר ועדת העבודה והרווחה של הכנסת, ח"כ אלי אלאלוף (כולנו), אמר בדיון: "על משרדי הממשלה להתייחס ברצינות רבה יותר לנושא. אין כאן פשרה. כל יום שאדם עם מוגבלות לא מגיע למחוז חפצו בצורה הולמת הוא פגיעה בזכויותיו הבסיסיות".

ח"כ גילאון הוסיף: "הנגישות היא תכלית הכל. לא יהיו כאן הנחות לאף אחד. אנחנו מודעים לכך שנדרשת השקעה כספית רבה, אך היעדר תקציב אינו תירוץ. הכל עניין של סדרי עדיפויות".

ח"כ סתיו שפיר (המחנה הציוני) ":אנחנו לא עושים לאף אחד טובה, זו חובתה של המדינה. אני מתביישת כשמדברים על תקציב סביב העניין הזה. אלה כספי מסים של האזרחים, שיש להשתמש בהם בצורה חכמה".

ח"כ דני עטר (המחנה הציוני): "בכל הקשור לאנשים עם צרכים מיוחדים אנחנו נמצאים בג'ונגל. אני חושש שבשל מגבלות תקציביות הנושא ייפגע".

 

מרבית נציגי משרדי הממשלה טענו כי בשל פיזור הכנסת ה-19 והקדמת הבחירות נדרשות חתימות מחודשות של שר האוצר החדש על התקנות, ורק אז יוכלו להיות מוגשות לדיונים בוועדה.
עורכי הדין בלהה ברג וערן תמיר, מנציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, טענו כי ניתן לעשות זאת תוך ימים ספורים וממילא התהליך אורך כבר שנים ארוכות.

בחורה בכיסא גלגלים מול מדרגות בדרך לשירותים

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן