Skip to main content

חדשות

משרד הכלכלה יעניק מיליוני שקלים לעסקים שישלבו עובדים עם מוגבלויות

קטגוריה: חדשות לאנשי מקצוע

הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה משיקה בימים אלו תכנית ניסיונית (‘פיילוט’) שמטרתה סיוע לעסקים חברתיים להתמודד עם העלויות הגבוהות הנדרשות במסגרת העסקת אוכלוסיות מועדפות.

הסיוע במסגרת תכנית זו יינתן באמצעות השתתפות בעלויות להן נדרש עסק לצורך העסקת עובדים מקרב אוכלוסיות מועדפות לקידום תעסוקתי. תקציב התכנית לשנת 2015 יעמוד על סך 5 מיליון ₪.

העובדים בעסק החברתי יהיו מועסקים ישירות על ידי העסק. הסיוע יינתן לעסקים בדרך של השתתפות בשכרם של העובדים המזכים, לפי תקרה שתיקבע עד סך של 200,000 ₪ לעסק לשנה בהתאם לשיעורי ההשתתפות הבאים: בשנה הראשונה 50% מהשכר העובדים המזכים בשנה השנייה להשתתפות בתכנית – בסך השווה ל 40% מהשכר בפועל של העובדים המזכים.

מנהל הסוכנות לעסקים קטנים, רן קויתי, מסביר כי ‘עסק חברתי’ הינו כל עסק שפעילותו מתמקדת בפעילות עסקית המתקיימת בעמותה או חברה לתועלת הציבור הפועלת לקידום ומימוש מטרות חברתיות, כמו גם חברה מסחרית שפעילותה מכוונת למימוש מטרות חברתיות ושיש בפעילותה למימוש מטרות חברתיות או העסקת אוכלוסייה מועדפת כגון: אנשים עם מוגבלות, בני נוער וצעירים בסיכון ועוד.

אז לאילו עסקים מתאימה התכנית?

– עסק המעסיק מזה למעלה משנה 5 עובדים מקרב האוכלוסיות המועדפות ובהיקף משרה מינימאלי.

– עסק המעסיק עד 51 עובדים – שלפחות 30% מכלל המועסקים בשורותיו, עונים על ההגדרה של ‘אוכלוסיות מועדפות’.

– עסק המעסיק בין 51 ל 100 עובדים – לפחות 25% מכלל המועסקים מקרב האוכלוסייה המועדפת.

– עסק המעסיק מעל 100 עובדים – לפחות 20% מכלל המועסקים יהיו מקרב האוכלוסייה המועדפת (באם מחזור עסקאותיו השנתי עד 100 מיליון ₪).

לכתבה המלאה שהתפרסמה באתר JDN לחצו כאן

עובד בכיסא גלגלים בחדר עם עובדים נוספים

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן