Skip to main content

חדשות

נגישות במצעד הגאווה והסובלנות בירושלים 2017

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

 *שימו לב: מידע מתעדכן בקישור הזה >> 

מידע כללי על המצעד

ביום חמישי ה-3.8 בשעה 16:30 תחל ההתכנסות בגן הפעמון והכניסות תסגרנה בשעה 17:30. בכל הכניסות לגן יהיה לפחות מעבר אחד נגיש לאנשים עם מוגבלויות, כאשר הכניסה הדרומית ביותר (הקרובה ביותר לרח' עמק רפאים, לא רחוק מהקיוסק שמול מתחם התחנה) מיועדת כולה לאנשים עם מוגבלויות.

שימו לב: בכניסה הצפונית יש רמפה שמובילה למדרון מתמשך מכוסה דשא שיש לצלוח, ואיננו בטוחות שהוא נגיש ב-100% לכיסאות גלגלים ולאנשים עם עזרי הליכה. לכן ההמלצה היא לפנות ל-2 הכניסות הדרומיות. יש אפשרות לחנות במגרש הסמוך לגן, כשהמשטרה תוודא שלבעלי/ות רכב עם תו נכה תהיה חנייה.

במת הפתיחה תתקיים בין השעות 17:00-18:00, ובשעה 18:00 נתחיל כולנו להתקדם לכיוון קרן היסוד.

היציאה למצעד תהיה מכלל הנקודות ששימשו ככניסות.

במת הסיום בגן העצמאות תחל בשעה 20:00.

הסעות

הסעות עם מעלון לכיסאות גלגלים תצאנה בסיום האירועים מרחוב אגרון לעבר גן הפעמון (בתרומתן האדיבה של אשה לאשה – מרכז פמיניסטי חיפה) עבור אלו שהחנו שם רכב ועבור אנשים עם מוגבלויות שיוכלו להיעזר בכך. נתאסף כולנו במעלה הגבעה בסמוך לעצי הזית, ומשם נתקדם לעבר ההסעה. ההסעה תחזור על המסלול כמספר הפעמים שיידרש. מומלץ (אך לא חובה) להירשם להסעה מראש בפרטי ההתקשרות המצוינים מטה, ולהיות אתנו בקשר לקראת העלייה על ההסעה.

לפני המצעד, תצא הסעה מונגשת (עם מעלון לכיסאות גלגלים) בשעה 15:30 מהתחנה המרכזית בירושלים לשם הורדת א.נשים בגן הפעמון. נא להודיע לנו מראש באחד מאמצעי ההתקשרות המופיעים מטה אם תרצו להשתמש בהסעה זו.

*נקודות החבירה לאורך המסלול צפויות להיפתח החל מהשעה 16:30 (ובהתאם לשיקול דעת המשטרה), כשההמלצה היא להגיע אליהן החל מהשעה 18:00, כשהצועדים.ות יגיעו. כניסות אלה תסגרנה עם אחרונת הצועדות. יש לשים לב שהכבישים הסמוכים לאזור הצעידה ייסגרו החל מהשעה 16:00, ולהיערך בהתאם.

סדרניות הנגשה ילבשו חולצות סגולות של הבית הפתוח עם סמל הנגישות הבינ"ל (אדם/אישה על כסא גלגלים) – חפשו אותנו במצעד!

הנגשת המצעד – אז מה יהיה לנו?

"נקודת הפתיחה" – מתייחסת לגן הפעמון, "נקודת הסיום" – מתייחסת לגן העצמאות.

המצעד יתקיים ביום חמישי 3.8. בשעה 16:30 תחל ההתכנסות בגן הפעמון, ובשעה 18:00 תיפתח הצעידה.

  1. כניסות ויציאות נגישות (עם שילוט מתאים, יסומנו במפה*) בנקודות הפתיחה והסיום של המצעד, ומסלול נגיש. השילוט יהיה בעברית בלבד ולצדו יוצג סמל הנגישות הבינ"ל.
  2. עבור המתקשים.ות לצעוד את המסלול במלואו: יהיו שתי נקודות חבירה אופציונליות נוספות לאורך המסלול, כמו גם יציאה מוקדמת נגישה לנקודת הסיום. ניתן יהיה להחנות רכב עם תו נכה בחניות ייעודיות בחניון ליד גן הפעמון. תוואי המסלול ונקודות חבירה יפורסמו בהמשך.
  3. שירותים נגישים לא.נשים עם מוגבלויות: בנקודת הפתיחה בגן הפעמון – יש תא נגיש בשירותים שבגן. בנקודת הסיום בגן העצמאות – יוצבו תאי שירותים כימיים נגישים לא.נשים עם מוגבלויות. השירותים יסומנו *במפה.
  4. אזורים המסומנים כשקטים וללא עישון, ומיועדים להתאוששות (התקפי חרדה, כאב, PTSD וכד'), וכן פינה מוצלת עם קעריות מים לחיות שירות. האזורים יהיו בנק' הפתיחה והסיום, ויסומנו *במפה.
  5. בקרבת במת הסיום יישמרו 5% מכלל המקומות עבור א.נשים עם מוגבלויות.
  6. מתורגמן לשפת הסימנים בנאומים בבמות הפתיחה והסיום. לצערנו לא יהיה תמלול והתרגום לא יוצג על המסך, ולכן אנחנו ממליצות להתמקם במקומות בקרבת במת הסיום, שישמרו גם למי שזקוקה לתרגום לשפת הסימנים.
  7. כתוביות בסרטונים.
  8. חלוקת אטמי אוזניים לסובלים.ות מרגישות לרעש (עם זאת, מספר האטמים מוגבל ולכן מומלץ להצטייד באטמים), וכן נשתדל לתת אזהרה מראש לפני הופעת אורות מהבהבים על הבמה (לנוטים.ות להתקפי אפילפסיה, מיגרנות וכד').
  9. גוש צעידה אחורי כגוש שקט (יחסית), מרווח, וללא עישון. יסומן על ידי סדרנים.ות שיאחזו שלטים.
  10. בתיאום מראש ובכפוף למספיק מתנדבים.ות: ניתן יהיה להצטרף למלווה מתנדב.ת לעיוורים.ות, כבדי.ות ראייה, הצריכים.ות סיוע בהתניידות, וכדומה.
  11. תהיה אפשרות לכניסה מזורזת בגן הפעמון וגן העצמאות בכפוף להצגת תעודת נכה (כניסה אפשרית עם מלווה יחיד.ה).
  12. בעלי.ות הדוכנים קיבלו הנחיות כיצד להנגיש את השירותים שלהם עבור א.נשים עם מוגבלויות.
  13. יינתנו הנחיות לשוטרים ולסדרני המצעד להתנהלות מנגישה לא.נשים עם מוגבלויות.
  14. לתיאום טרמפים אנו ממליצים לפנות לעמוד האירוע.
  15. עובדים.ות סוציאליים.ות יהיו זמינים במצעד להענקת תמיכה ראשונית עבור מי שיתעורר אצלו.ה קושי נפשי וכדומה.
  16. סדרני.ות נגישות יסתובבו לאורך המצעד וישמחו לספק אינפורמציה, הכוונה ולסייע ככל שיוכלו כדי לעזור לצועדים.ות לעבור את המצעד בצורה הנוחה והבטוחה ביותר.

*בימים הקרובים תפורסם מפת המסלול עם נקודות ציון מפורטות וכן סימוני הנגשה. קובץ המפה יהיה נגיש לבעלי/ות מכשיר טלפוני התומך בקובץ.

אנחנו זמינים לכל בקשה, הצעה, או שאלה:

בדוא"ל:

[email protected]

בקבוצה "צוות נגישות משיבות על שאלות" –

https://www.facebook.com/groups/114111869199585/

בטלפונים 054-779-1313 (יקי) ו-050-220-3623 (אסתר).

שלוש משתתפות עם מוגבלות בניידות

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן