Skip to main content

חדשות

נגישות בפסטיבל קוקה קולה במתחם וינגייט (גלי צה"ל)

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

גלית אלטשטיין בראיון עם יובל וגנר, יו"ר עמותת נגישות ישראל, בנושא הנגישות בפארק האינטראקטיבי של קוקה קולה, במתחם מכון וינגייט. הראיון שודר במסגרת תוכנית הרדיו "חמש עם גלית אלדשטיין" המשודרת בגלי צה"ל.

להלן תמליל הראיון:

גלית אלטשטיין : בין פסטיבלי החג השונים, חג הסוכות שעליהם אנחנו מדווחים כאן מדי יום, ניתן למצוא גם את הפארק האינטראקטיבי של קוקה קולה, במתחם מכון וינגייט, ובמקום הזה מתעוררת היום בעיה, איתנו באולפן לדווח על העניין הזה כתבתנו טל הוברמן ערב טוב.
טל הוברמן : ערב טוב גלית.
גלית אלטשטיין : קודם כל בואי נתחיל אולי בכמה מילים על האירוע הזה בכלל.
טל הוברמן : אז חברת קוקה קולה יזמה פרוייקט חדש והיא מקימה במכון וינגייט את הפארק האקטיבי, הרעיון הוא להוציא את ילדי ישראל מהבתים, מהישיבה הממושכת מול מסכי הטלוויזיה והמחשבים החוצה לפעילות ספורטיבית, והם בנו פארק שלם עם מתקנים, פעילויות ספורטיביות.
זה בעצם המטרה של הפארק האקטיבי, והיום כמו בכל חגים שונים, שאלפי ישראלים נוסעים לבלות, גם היום אלפי משפחות פוקדות את מתחם הפארק האקטיבי,
גלית אלטשטיין : ובעצם בין המשפחות האלה מגיע למקום גם אדם נכה בכיסא גלגלים והוא מתלונן גם מציג לנו תמונות שממחישות את התלונה שלו, על כך שאין שם מספיק נגישות לנכים.
טל הוברמן : נכון מאוד. אז בין המבקרים גם יובל וגנר, הוא נכה שהוא גם יו"ר עמותת נגישות ישראל, והוא מגיע עם משפחתו, עם אשתו ושלושת ילדיו, אבל מה שהיה אמור להיות ביקור משפחתי מהנה, נגמר רע מאוד. המקום לטענתו פשוט לא היה נגיש לנכים. הנה דברים שאמר לנו היום יובל.
יובל וגנר, יו"ר עמותת נגישות ישראל : אני באתי לפה עם המשפחה שלי, עם הילדים שלי, אני עצמי על כיסא גלגלים, ופשוט באסה של אירועי. כנראה חושבים בקוקה קולה שאין משפחות שבהם יש הורים עם מוגבלות שילדים שרוצים גם להנות פה בפסטיבלים ואירועים כאלו, וזה ממש מצער. אין שירותי נכים, לכל מקום צריך ממש גיבוש כדי להגיע.
טל הוברמן : אז שאלנו אותו מה בעצם היו הבעיות? והוא מפרט באוזנינו, הראשונה היא שכדי להגיע משבילי ההליכה למתחמים עצמם, צריך לעלות למדרכה, ואין רמפות שיסייעו לעלות. עוד בעיה היא שחלק מהמשטחים עצמם הם פשוט דרכי חול ודשא, דבר שמקשה מאוד על אנשים בכיסאות גלגלים לנוע. ועוד נקודה בעייתית היא שגם עניין שירותי הנכים. הוא טוען שהוא בכלל לא הצליח למצוא כאלו, וייתכן שהיו, אבל הוא לא ראה שום שילוט שהעיד על כך. אנחנו פנינו לחברת קוקה קולה, ושוחחנו עם סמנכ"ל החברה טל רבן, הוא מגיב בהפתעה על הטענות, הוא מודה שיש מתחמים שקצת יותר קשה להגיע אליהם, אבל הוא אומר שניתן למצוא דרכים ארוכות יותר, אולי לא הדרכים שהיית בוחר ללכת באופן רגיל, בכל אופן אפשר לבחור את אותן דרכים כדי להגיע לכל המתחמים, וגם מוסיף שיש צוות גדול מאוד של עובדים שיסייע לכל אדם שיתקשה להגיע למתחמים. לגבי עניין השירותים הוא טוען שיש שירותים בכל המתחמים, ובכולם יש גם תא שמותאם לנכים. בואו נשמע אותו.
טל רבן, סמנכ"ל קוקה קולה : בנושא של הנכים אז א" אנחנו בכל הפעילויות שלנו גם כאן דואגים לכל השירותים הנדרשים לנכים, יש פה גם שבילי גישה … מתאימים לנכים, יש פה שירותי נכים ומעבר לזה אנחנו נצמיד עכשיו לכל נכה שיידרש דיילת שתלווה אותו ותסייע לו להגיע למקומות שהוא מעוניין להגיע אליהם, יש במתחם שירותי נכים מסודרים, מצויינים במפה ואנחנו נכווין את זה בצורה מאוד ברורה.
גלית אלטשטיין : קוקה לא מסתפקת רק בדברים האלה גם מנכ"ל החברה מגיב היום לטענות.
טל הוברמן : נכון. אנחנו דיברנו עם מנכ"ל החברה יצחק תמיר, הוא הבטיח לבדוק את הנושא ולמצוא לו טיפול מיידי.
גלית אלטשטיין : טלי הוברמן אלה הדברים תודה רבה.
 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן