Skip to main content

חדשות

'נגישות ישראל' בשיתוף התאחדות התעשיינים קיימו כנס בנושא "הטמעת הנגישות לאנשים עם מוגבלות בתעשייה"

קטגוריה: חדשות העמותה

 

הכנס נערך ב- 2.10.14, השתתפו בו עשרות מנהלים בכירים מהתעשייה והוא התקיים במטרה להוות פלטפורמה מקצועית לימודית ומעשירה למנהלים בכירים בתעשייה, בנושאי נגישות,  על רקע תהליכי חקיקה שנכנסו לתוקף המחייבים הנגשת ארגונים, עסקים, מבנים שירותים לרווחתם של העובדים ושל אנשים עם מוגבלות.

את הכנס פתחה יהל בן נר, סמנכ"ל רגולציה וכלכלה בהתאחדות התעשיינים ואמרה "להתאחדות התעשיינים חשוב להביא לידיעת מפעלי התעשייה את הדרישות המגוונות החלות עליהן מכוח החוק והתקנות אשר לצידן גם סנקציות משמעותיות כך שיוכלו להיערך בצורה הנכונה והמיטבית ביותר ועל כן יזמנו את הכנס עם עמותת נגישות ישראל". מר אחיה קמארה, נציב שוויון לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים בירך את הנוכחים ואמר "הנגישות הינה כלי ליצירת שינוי משמעותי בחיי האדם עם מוגבלות, בכל תחומי החיים". טל רבן, מנכ"ל 'קוקה קולה ישראל' ציין בהרצאתו כי תהליך ההנגשה של 'קוקה קולה' היה קל ומהיר יותר בזכות שיתוף הפעולה שנרקם עם 'נגישות ישראל', ושבזכות הקשר הייחודי הפכה 'קוקה קולה' לארגון הראשון בישראל שקיבל אות ארגון נגיש.  יובל וגנר, יו"ר עמותת נגישות ישראל בירך על התגייסות התאחדות התעשיינים והמגזר התעשייתי למהפכת הנגישות: "זהו צעד חשוב בדרך לחברה שוויונית, נגישה ומכילה, העמותה מברכת את התאחדות התעשיינים בצעדים לקידום הנגישות בקרב החברות התעשייתיות בישראל". מאוחר יותר יובל הרצה בפני הנוכחים בנושא 'מהו ארגון נגיש'.

בסיום הכנס, אמרה אחת המנהלות שהשתתפה בכנס ״לא תיארתי כי נושא הנגישות רלוונטי עבורי אולם נוכחתי לדעת עד כמה זה חשוב ונוגע לממשקים רבים גם בתחום התעשייה. אנחנו משקיעים רבות לחיזוק המיתוג, התדמית והגדלת מאגר הלקוחות והכנס הבהיר עד כמה הנגשה נכונה יכולה לסייע לנו להשיג את כלל המטרות, ביחד״.

בישראל חיים  כיום למעלה מ – 1.5 מיליון אנשים עם מוגבלות הזקוקים להתאמות נגישות שונות על מנת להשתלב באופן שוויוני בכל תחומי החיים. תקנות נגישות השירות אשר נכנסו לתוקף  באוקטובר 2013 דורשות הערכות והטמעות נגישות בארגונים השונים. בכנס אשר נעשה בשיתוף התאחדות התעשיינים הוענקו כלים מעשיים ליישום תקנות אלו, דרכי היישום וההליכים שיש לבצע במפעלים השונים.

 טל רבן, מנכ"ל קוקה קולה, יובל וגנר, יו"ר נגישות ישראל ומר אחייה קאמרה, נציב שוויון לאנשים עם מוגבלות
מימין ,טל רבן, מנכ"ל קוקה קולה, יובל וגנר, יו"ר נגישות ישראל ומר אחייה קאמרה, נציב שוויון לאנשים עם מוגבלות

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן