Skip to main content

חדשות

נגישות ישראל השתתפה בדיון בכנסת בנושא נגישות מוסדות חינוך

קטגוריה: חדשות העמותה

עמותת נגישות ישראל השתתפה היום, יום שני ה- 30.1.2017, בדיון בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות בכנסת, בראשותו של חבר הכנסת אלי אלאלוף ובהשתתפותם של חה"כ אילן גילאון ומאיר כהן.

הדיון נסב על שתי סוגיות עיקריות שנותרו במחלוקת בטיוטת תקנות נגישות מוסדות חינוך חדשים והשתתפו בו, בין היתר, נציגי משרד החינוך, נציגי משרד הפנים ונציגי משרד האוצר.

שתי הסוגיות שנידונו:

  1. דרישת הנגישות הנדרשת מבתי ספר קיימים שמוסיפים להם תוספת למבנה קיים – נציגי משרד החינוך, הפנים והאוצר היו בדעה כי במידה ושטח התוספת עולה על מחצית מהשטח הבנוי של המגרש כולו שבו נמצא בית הספר , רק אז התוספת שתיבנה תידרש לעמוד בסטנדרט נגישות גבוה כפי שמפורט בתקנות נגישות מוסדות חינוך חדשים, היינו פיר מעלית/מעלית, שירותים נגישים ועוד. הם טענו כי לא יוכלו להסכים לחישוב התוספת מתוך שטח המבנה עצמו מטעמי תקציב.

    חברי הכנסת אילן גילאון ואלי אלאלוף הביעו מחאה כנגד נוסח זה. גם עמותת נגישות ישראל התנגדה לכך ביתר שאת ובסופו של דבר אישרה הוועדה נוסח לפיו אם שטח התוספת יעלה על מחצית משטח המבנה שעליו מוסיפים את התוספת, תידרש התוספת לעמוד בסטנדרט נגישות גבוה. כאשר אם ייבנה מבנה חדש במגרש הקיים יחול לגביו גם סטנדרט נגישות גבוה.

  2. התקנת מעלית בבתי ספר חדשים – נציגי משרד החינוך, הפנים והאוצר התנגדו להתקנת מעלית בבתי ספר חדשים מראש. הסכימו אך ורק להתקנת פיר של מעלית במבנים חדשים ושהתקנת המעלית תהיה בהתאם לדרישה פרטנית וזאת מטעמי היעדר תקציב.

    הן חברי הכנסת והן עמותת נגישות ישראל התנגדו לכך. עמותת נגישות ישראל ציינה כי בשנת 2017 אך ראוי שבתי ספר חדשים יהיו נגישים וכי הן משרד החינוך והן משרד הפנים שאמורים לשרת את הציבור, צריכים להילחם על כך שתלמידים עם מוגבלות ישולבו בבתי ספר רגילים ולהשיג תקציבים לשם כך. ואם עסקים נדרשים בהתקנת מעלית הרי שעל אחת כמה וכמה חלה חובה על בתי ספר לעשות כן.
    בסופו של דבר אושר בוועדה הנוסח לפיו כלל המבנים במוסד חינוכי חדש נדרשים במעלית.


בתום הדיון ציינה נציגת משרד הפנים כי שר הפנים אמור לאשר ולחתום על התקנות באישור משרד האוצר וכי לא יוכלו להסכים לנוסח שאושר.

הוועדה נעלה את הדיון כשהיא מאשרת את הנוסח העדכני כמפורט לעיל.

 

תלמידה בכיסא גלגלים עם שלושה חברים

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן