Skip to main content

חדשות

נגישות ישראל השתתפה בכנס zero project בוינה

קטגוריה: חדשות העמותה

משלחת של נציגי עמותת נגישות ישראל השתתפה בכנס Zero Project שמתקיים מידי שנה בבנייני האו"ם בוינה- הכנס שנערך ב- 21-23 בפברואר התמקד השנה ב'חיים עצמאיים' ובנגישות בבחירות

 

המשתתפים במשלחת: מיכל רימון מנכ"לית העמותה, רני בנימיני מיסד משותף של העמותה, ד"ר רויטל שורץ סבירסקי ורחל שפק מנגישות ישראל צפון, נגה סיון ועופר מיכאלי מהמרחב לחיים עצמאיים בגליל – בניהול נגישות ישראל, רחלי רגב ממרחב אילת והערבה של העמותה ושרון אשתר מדריכה בעמותה בתחום נגישות ללקויות ראיה, אליהם הצטרפו אור כהן שהקים את חברת 'גלובל ראמפ' לפתרונות אינטגרטיביים לנגישות, טוביה שינפלד (זוכה בפרס מוועידת נגישות ישראל 2018) מחברת UA העוסקת בהנגשת אתרים ויוסי אלימלך (גם הוא זוכה בפרס מוועידת נגישות ישראל 2018) מנכ"ל מועצה אזורית חבל מודיעין שהקים אוטובוס נגיש לשירותים מוניציפאליים.

 

משלחת נגישות ישראל ברחבת בנייני האו"ם בוינה
משלחת נגישות ישראל ברחבת בנייני האו"ם בוינה

המיקוד הפעם היה 'בחירות נגישות ועצמאיות' ולכן העמותה הקימה לצד 'שביל הנגישות' , התנסות בהדגמת בחירות שאינן נגישות ובהמשך פתרונות מישראל ומדינות נוספות המסייעות להנגשת הבחירות.

בין הפתרונות מישראל היו נציגי חברת אורקם, חברת UA, חברת Global Ramp, הצגנו גם פתרונות ויוזמות של עמותות אנוש ואקים וכמובן את מילון הוידאו לשפת הסימנים בנושא בחירות של תעביר את זה ההלאה בשפת הסימנים מבית נגישות ישראל.

בנוסף, שגרירת ישראל בוינה, טליה לדור פרשר, אירחה אירוע צד עם פאנל שהתמקד בנגישות בחינוך בהשתתפות נציב שוויון זכויות של אנשים עם מוגבלות , מפקח על חינוך מיוחד בוינה , גבי אדמון-ריק מנציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות בישראל, הילה הדס מנכלית עמותת אנוש וד"ר ליאור דוד מאנוש.

את הפאנל הובילה מיכל רימון מנכ"לית נגישות ישראל, שגם הציגה את פרויקטי החינוך לנגישות של העמותה וניצלה את ההזדמנות להודות ולתת קרדיט לקרן אריסון שתמכה וסייעה לעמותה בקידום פעילות חשובה זו.

בסיום הפאנל הוזמנו האורחים לחוות ולהתנסות בשביל הנגישות החווייתי של העמותה בכנס.

 

משתתפת בכנס עוברת מתנסה במעבר מסלול מכשולים בכיסא גלגלים
האורחים הוזמנו לחוות ולהתנסות בשביל הנגישות של העמותה

באחד מערבי הכנס, הוזמנו חברי המשלחת לארוחת ערב חגיגית בפורום מצומצם בו מר מרטין אסל ומר מייקל פמבק, מיוזמי ומנהלי zero project, העניקו למיכל רימון (כנציגת העמותה) אות שגרירה של Zero Project עבור הסיוע בקידום הפרוייקט בכל העולם.

באירוע החגיגי הוענקו 8 אותות בפעם הראשונה לשגרירי כבוד מכל העולם – מיכל היא השגרירה היחידה מישראל שזכתה לכבוד זה.

שלושת ימי הכנס היו מרתקים, מעל 700 איש מכ-85 מדינות התאספו בוינה כדי ללמוד ולשתף בידע בנושא חיים עצמאיים, נגישות ושילוב.

ולסיום גאווה לאומית קטנה – המשלחת הישראלית שמנתה מעל 30 משתתפים הייתה המשלחת הגדולה ביותר מכל העולם (פרט למארחים).

משתתפים רבים קיבלו מצוות העמותה מידע והזמנות להשתתף בוועידת נגישות ישראל שתתקיים בתאריכים 23-27.5.2019 במרכז הכנסים והקונגרסים AVENUE בקריית שדה התעופה.

 

ובהזדמנות זו ברצוננו להודות לכל המשלחת ולשותפים .

 

מנכ"לית נגישות ישראל מיכל רימון מקבלת אות שגרירה של Zero Project
מנכ"לית נגישות ישראל מיכל רימון מקבלת אות שגרירה של Zero Project

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן