Skip to main content

חדשות

נגישות ישראל והחברה למתנ"סים פתחו חוג לשפת הסימנים

קטגוריה: חדשות העמותה

ביום שלישי, 14.11 התקיים בכרמיאל טקס השקה של מיזם "חוג לכל ילד". מיזם של חוגים במחיר מסובסד ל-33,000 ילדים תושבי הצפון.

במסגרת מהפכת החינוך בצפון, המשותפת למשרד החינוך והחברה למתנס"ים, הוקם פיילוט של חוג שנתי בהובלת "תעביר את זה הלאה בשפת הסימנים" מבית נגישות ישראל, ללימוד שפת הסימנים הישראלית לילדי הגלבוע בארבעה בתי ספר.

החוגים מועברים בהדרכתם של נסיה אליהו, הילה אלמוג, ליזי שלום ודניס יופדוב – מורים לשפת סימנים ויהונתן שיוביץ – מנהל הפרויקטים במיזם "תעביר את זה הלאה בשפת הסימנים" מבית נגישות ישראל.

לאירוע ההשקה הגיעו בכירי משרד החינוך ובראשם שר החינוך. מוא"ז הגלבוע נבחרה להציג בפני מנהלים במשרד החינוך חלק מהפעילויות המיוחדות שמתקיימות רק כאן בגלבוע!

אחד מהחוגים שהוצגו הוא "חוג שפת הסימנים". החוג מועבר לילדים באמצעות מורים/ות חרשים בשיטת לימוד ויזואלית וללא כל שימוש בקול, הילדים חווים תקשורת בערוץ הויזואלי, תוך לימוד שפה המאפשרת להם את הזכות הנדרשת, לאוכלוסיית החרשים וכבדי השמיעה, להשתלב בחברה בזכות ובעצמאות.

שר החינוך נפתלי בנט התעכב לשיחה קצרה עם מנהל המיזם, יהונתן, על החוג ועל משמעויות הוראת שפת הסימנים לילדים שומעים.

מאוד מודים למורים שמגיעים לשעה של הנחלת שפה ויזואלית עשירה ויפה, לאסתרק'ה ראובן וסיון גולדמן ממוא"ז גלבוע שבזכותן הכל קרם עור וגידים, ליפעת נואמה מהחברה למתנס"ים על שיתוף הפעולה הפורה, ולכל אנשי הקשר בבתי הספר השונים שתורמים להצלחת המיזם הייחודי זה.
ואחרונים חביבים (בעיקר אחרונות חביבות) לילדים ולילדות שבחרו ללמוד את השפה שלנו – שפתם הטבעית של קהילת החרשים וכבדי השמיעה בישראל.

לא נפסיק לפעול עד ששפת הסימנים תהיה נחלת הכלל.

צילום תמונות: נעם הינדן, אלכס הובר, אסתרק'ה ראובן.

 

הילדים מסמנים מחיאות כפיים  יהונתן שיוביץ ליד פוסטר "חוג לכל ילדה וילד"  יהונתן ומורה נוספת לשפת הסימנים

יהונתן שיוביץ מתכונן להעברת החוג

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן