Skip to main content

חדשות

נגישות ישראל זכתה באות העמותה האפקטיבית לשנת 2019 לעשייה חברתית, שמוענק ע"י ארגון 'מידות'

קטגוריה: חדשות העמותה

אותות האפקטיביות לעשייה חברתית לשנת 2019 הוענקו לעמותת 'נגישות ישראל', לעמותת 'עלם' ולעמותת 'רוח נשית'. ציון לשבח לפעילות בעלת אימפקט חברתי מדיד הוענק ל'אוניברסיטה בעם'

אות העמותה האפקטיבית לעשייה חברתית הוענק לעמותת נגישות ישראל הפועלת לשילוב אנשים עם מוגבלויות וקשישים בחברה (קטגוריית אות לעמותה עד 10 מש"ח). בנוסף זכו באותות עמותת עלם, הפועלת למען בני נוער וצעירים במצבי סיכון בחברה, והעמותה רוח נשית הפועלת לקידום עצמאות כלכלית לנשים נפגעות אלימות (בקטגוריית אות לעמותה עד 5 מש"ח). ציון לשבח לפעילות בעלת אימפקט חברתי מדיד הוענק לפרויקט אוניברסיטה בעם, הפועל לקידום חינוך אקדמי למבוגרים מאוכלוסיות מוחלשות.

האות מוענק זו השנה השמינית על ידי ארגון מידות וניתן לארגונים ללא כוונת רווח ולפרויקטים שפעילותם מחוללת

השפעה ושינוי משמעותי בחברה. מטרת הענקת האותות הינה לעודד איכות, אחריות ומובילות חברתית במגזר החברתי.

השנה התמודדו בתחרות 45 עמותות, ו17 פרויקטים חברתיים. ועדה ציבורית בחנה את המועמדויות והכריזה על הזוכים. העמותות האפקטיביות נבחנו על פי הישגים מחוללי השפעה בפעילותן החברתית, יכולתן לדווח על תוצאות פעילותן על בסיס נתונים, קיומה של פרקטיקה של מדידה והערכה והתרשמות חברי הוועדה

. ציון לשבח לפעילות בעלת אימפקט חברתי מדיד נמדד לפי השפעה חברתית משמעותית, וגיבוי בנתונים שהם תוצאה של תהליכי מדידה חברתית מעמיקים.

בקטגוריית עמותה בינונית (5-10 מש"ח) זכתה עמותת נגישות ישראל

עמותת נגישות ישראל פועלת מזה 20 שנים בקידום הנגישות הן בישראל על מנת לאפשר לאנשים עם כל סוגי המוגבלות ובני משפחותיהם להשתלב בחברה, בשוויון, בזכות, בכבוד ועצמאות מרבית בכל תחומי החיים. מטרת העמותה הינה לייצר מצב בו לכל אדם עם מוגבלות בישראל יתאפשר לחיות את חייו באופן נורמאלי למרות ועל אף מוגבלותו בכל תחומי החיים: עבודה, השכלה, תיירות, תרבות ופנאי ועוד. כל זאת בכבוד, שוויון ובעצמאות ועל ידי כך לשפר את איכות חייהם. עמותת נגישות ישראל הינה היחידה בישראל שכל עיסוקה הוא קידום הנגישות והשילוב. "הוועדה הציבורית לבחירת הזוכים התרשמה עמוקות מפועלכם לשילוב אנשים עם מוגבלויות וקשישים בחברה. מאז הקמתה יצרה העמותה שינוי עומק בתודעת הציבור, בחקיקה ובאיכות החיים של כמיליון וחצי בעלי מוגלויות וקשישים בחברה הישראלית. העמותה פועלת בשגרה על מנת למדוד את השפעתה, ליישם לקחים ולהתאים את מטרותיה ואופני פעולתה למציאות המשתנה".

בקטגוריית העמותה האפקטיבית זכתה עמותת עלם

עלם, העמותה לנוער בסיכון, הוקמה לפני 35 במטרה לסייע לבני נוער, צעירים וצעירות בסיכון מתוך תחושת אחריות חברתית, ובמטרה לשפר ולשנות את מצבם. בשנה האחרונה עלם סייעה לעשרות אלפי בני נוער וצעירים ברחובות, במרכזי הנוער, ברשת, בליווי לחיים עצמאיים ובקצה רצף הסיכון. "הועדה התרשמה עמוקות מפועלה רב השנים של עמותת עלם לשינוי חברתי אמיתי, דרך פיתוח תוכניות לאומיות, תוך השפעה על עשרות אלפי בני נוער וצעירים בשנה, בפריסה ארצית נרחבת. עמותת עלם מגיעה לתוצאות חברתיות מרשימות ומשמעותיות, מפתחת גישות מקצועיות חדשניות ומצליחה לפתח מודלים אפקטיביים המסייעים למוטביה להשתלב כאזרחים מועילים בחברה. לפיכך החליטה הועדה כי על פי כל הקריטריונים לאפקטיביות, עמותת עלם היא עמותה מצטיינת בעשייה למען החברה".

בקטגוריית העמותה הקטנה (עד 5 מש"ח) זכתה עמותת רוח נשית

עמותת רוח נשית פועלת משנת 2007 לקידום עצמאותן הכלכלית של נשים נפגעות אלימות בישראל וחותרת לשינוי חברתי מתוך ראייה פמיניסטית ומחויבות לצדק חברתי ומגדרי. "הוועדה הציבורית לבחירת הזוכים התרשמה עמוקות מפועלכם לקידום עצמאות כלכלית לנשים נפגעות אלימות. הועדה התרשמה מכך שהעמותה חותרת לשינוי חברתי אמיתי דרך עשייה במישור הפרטני, הקהילתי והציבורי. העמותה מגיעה לתוצאות חברתיות מרשימות ומשמעותיות; מפתחת תפיסה מקצועית ייחודית ומיישמת מודלים להעצמה ויצירת עצמאות וחיזוק של נשים נפגעות אלימות, תוך טיפול בבעיות עומק ורוחב. מאז הקמתה השפיעה העמותה על אלפי נשים וילדיהן באופן הראוי לציון, בייחוד ביחס לגודלה ולסוגיה המאתגרת בה היא פועלת. הוועדה החליטה כי על פי כל הקריטריונים לאפקטיביות הנכם מצטיינים בעשייתכם למען החברה".

בקטגוריית ציון לשבח לפעילות בעלת אימפקט חברתי מדיד זכה הפרויקט אוניברסיטה בעם

אוניברסיטה בעם פועלת מ 2005 כדי לקדם חברה שיוויונית זאת על ידי פתיחת שערי האוניברסיטה בפני אוכלוסיות שלא נקרתה בפניהן ההזדמנות לחווית לימודים מעצימה ומשמעותית ועל ידי קיום נקודת מפגש בין אוכלוסיות שונות בחברה הישראלית

. ״הוועדה הציבורית לבחירת הזוכים התרשמה עמוקות מפועלכם לקידום חינוך אקדמי למבוגרים מאוכלוסיות מוחלשות. הועדה התרשמה משיתופי הפעולה הפוריים, מהמחקרים פורצי הדרך, מהאימפקט החברתי המדיד והמשמעותי, ומהצלחתו של הארגון לפתח מודלים אפקטיביים, דלי עלויות בעלי השפעת רוחב ועומק המייצרים הזדמנות למפגש ייחודי בין אוכלוסיות ומעניקים כלים וידע לאלפי מבוגרים ברחבי הארץ".

גיא ביגל – מנכ"ל מידות: "עמותות מבקשות לייצר ערך חברתי ולהביא לשינוי לטובה ויש למדוד ולבחון אותן לפי מידת הצלחתן ביצירת השינוי המבוקש. אפקטיביות הפעילות היא אמת המידה המרכזית שצריכה לעמוד לנגד עיניהם של משקיעים חברתיים ומנהלי עמותות בכל עת".

יובל וגנר, נשיא ומייסד נגישות ישראל: "מאז הקמת העמותה לפני כ-20 שנה, העמותה פועלת בסטנדרטים העסקיים המקצועיים הגבוהים ביותר. העמותה רואה את עצמה מחויבת ליעילות ואפקטיביות מרבית על מנת לתת תמורה יוצאת דופן לתרומות הניתנות לה לקידום מטרותיה. אנו שמחים, נרגשים ומלאי הערכה שארגון מידות מצא את העמותה ראויה לאות זו לרגל ציון 20 שנה להיווסדה. בפנינו עוד אתגרים רבים בדרך להפיכת ישראל לנגישה ומשלבת לאנשים עם מוגבלות. נגישות ישראל מתחייבת להמשיך לפעול ברוח מידות ובסטנדרטים הגבוהים ביותר לעניין ניהול חיובי ואפקטיביות."

ענבל דור קרבל, מנכ"לית עלם: "אנו בעלם מתרגשים על הזכייה בפרס אות האפקטיביות לעשייה חברתית, ומודים ל'מידות' על הבחירה בנו. אנחנו גאים להיות ארגון הפועל לשינוי חברתי במטרה לסייע ולהשפיע על חייהם של עשרות אלפי בני נוער וצעירים בסיכון בכל רחבי הארץ מידי שנה. התוצאות שאליהן הגענו, הגישות המקצועיות החדשניות שפיתחנו והמודלים שיצרנו הם תוצאה של עבודה יומיומית מאומצת ומקצועית של מאות העובדים ואלפי המתנדבים המסורים שלנו".

תמר שוורץ, מנכ"לית רוח נשית: "אנו בעמותת רוח נשית כה שמחות ונרגשות לקבלת אות האפקטיביות של ארגון מידות. אות מכובד זה מעיד עבורנו, שמעבר לכך שאנו עושות את הדברים הנכונים, אנו כנראה גם עושות אותם – נכון! אות זה מהווה זריקת מרץ, עידוד ורוח גבית משמעותית בעשייתנו הסיזיפית והמורכבת למען שיקומן הכלכלי והתעסוקתי של נשים נפגעות אלימות בישראל

".

יחיעם רזיאל, מנכ"ל אוניברסיטה בעם: "אוניברסיטה בעם גאה ומתרגשת עם קבלת אות לשבח על פעילות בעלת איפקט חברתי מדיד

. אנו מודים לשותפינו הרבים באוניברסיטאות, במשרד הרווחה, במשרד הבריאות, בעיריות וברשויות המקומיות. שיתופי פעולה אלו הם שמעצימים את האפקטיוביות של חווית הלימודים באוניברסיטה בעם. נמשיך לעבוד במלוא העוצמה כדי להגדיל את הטוב ואת הקסם שקורה בכיתות שלנו כל שבוע".

האותות יוענקו באופן רשמי בכנס האפקטיביות במגזר החברתי בדצמבר 2019.

מנהלי עמותת נגישות ישראל

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן