Skip to main content

חדשות

"נגישות ישראל" ערכה כנס מיוחד לרכזי נגישות ביער אילנות בנושא הנגשת אירועים

קטגוריה: חדשות העמותה

ב-26.4.15 ערכה עמותת נגישות ישראל כנס בנושא הנגשת אירועים, כנסים וטיולים. בכנס השתתפו כ-100 רכזי נגישות מחברות, ארגונים, רשויות מקומיות ועוד. הכנס נערך ביער אילנות בשרון.

 

יער אילנות נוסד בשנות החמישים של המאה העשרים על ידי אנשי המחלקה לחקר היער של משרד החקלאות והוא מכיל 750 מיני עצים צומחים זה בצד זה , המייצגים מבחר עצום של מקומות ברחבי העולם.

הייחודיות הנוספת של יער היא הנגישות: חניות נכים, החניון בגן העצים עם שולחנות הפיקניק, השירותים ושבילי הטיול נגישים לאנשים עם מוגבלות.

הכנס חולק לשני חלקים:

בחלק הראשון הרכזים שמעו הרצאות שונות וקיבלו כלים להנגשת אירועים, כנסים וטיולים.

ההרצאות הועברו ע"י מיטב מומחי צוות נגישות ישראל ועסקו בהיבטים המשפטיים של הנגשת אירועים, כנסים וטיולים, עדכונים משפטיים בנוגע לאחריות של רכז הנגישות בכל היבטי הנגישות. הרצאות נוספות שהיו עסקו בהנגשת אירועים – איך מנגישים אירוע? מי אחראי על הנגשת אירוע? מה ההבדל בין אירוע חד פעמי לרב פעמי? אלמנטים להנגשה (למשל שילוט, תמלול , קופות ) ועוד. לבסוף הוצג תפקיד הרכז בהנגשת נושאים אלה. כמו כן הרכזים קיבלו הרצאה מרתקת שהועברה ע"י יחיאל כהן, מנהל מרחב מרכז קק"ל אשר עסקה בהנגשת פארקים וטיולים נגישים בקק"ל.

בחלק השני של היום הרכזים יצאו לטיול נגיש ביער אילנות. את הטיול הדריך יערן המקום, שסיפר על היער, הצמחיה והנגישות שבו ואליו הצטרפה מורשת נגישות של עמותת נגישות ישראל, אשר הסבירה על ההנגשה בפארק, לדוגמה שילוט, ברזייה, שולחן פיקניק, ספסל, שביל נגיש ועוד. לצד הטיול, התנסו הרכזים בתפעול כסא גלגלים חשמלי ובאוזניות נגישות ולמדו מילים בסיסיות בשפת הסימנים על ידי מתרגמת שפת סימנים.

אנו מבקשים להודות

לכל הרכזים המשתתפים, לעובדי עמותת נגישות ישראל, ליחיאל כהן- מנהל מרחב מרכז קק"ל, ולסיני – יערן יער אילנות, על האירוח החם,

ולתורמים נוספים: שטיינר – מכשירי שמיעה, מהלב – הנגשה לכבדי שמיעה, מעליות סדן – מעליות ומעלונים, מיטב – קולר מים נגיש, זמיר מוביליטי – אופן לכסא גלגלים, גבע אדר – שילוט נגיש מובלט וברייל, גולן לקס – משטח נגיש לשטח, ארומה – על הכריכים והכיבוד, אלון כהן – על ארוחת בוקר, קוקה קולה – על השתייה, יער אילנות – על האירוח.

צילום: מיכל בכור טימור

  

  

  

 

משתתפי הכנס ומדריכים בטיול ביער אילנות

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן