Skip to main content

חדשות

נגישות ישראל קיימה ארוחת חושים ונגישות להנהלת ארומה

קטגוריה: חדשות העמותה

עמותת נגישות ישראל קיימה ביום ראשון האחרון ארוחת חושים ונגישות בה לקחו חלק חברי הנהלת "ארומה ישראל".

מטרת הארוחה הייתה שהמשתתפים יתנסו בסוגי המוגבלויות השונות, ישמעו ממקור ראשון על צורכי הנגישות, דרכי ההתמודדות של אנשים עם מגבלות להשתלב בחברה, ולקיים רב שיח בנושא הנגישות על מנת לחשוף  בקרב המשתתפים מידע אודות עולם הנגישות.

בארוחת החושים שהונחתה ע"י יובל וגנר יו"ר עמותת נגישות ישראל, חוו המשתתפים מוגבלויות שונות תוך כדי אכילת המנות שהוגשו להם במהלך הארוחה.

מנה ראשונה הוגשה כשעיני הסועדים מכוסות, כך הם חוו את עולם העיוורים, איציק בן דוד מהמרכז לכלבי נחיה (עיוור) סיפר על תחושותיהם של אנשים עם לקות ראיה בביקורם בסניפי ארומה, מהם צורכי הנגישות הנדרשים למוגבלות זו וסיפר על דרכו שלו להשתלב בחברה.

במנה העיקרית חוו המשתתפים מוגבלות פיזית- הם נדרשו לאכול את המנה שלידיהם כפפות בישול שלתוכן הוכנס אלמנט המנטרל את פעולת האצבעות ומקשה באופן משמעותי על חיתוך ואכילת המנה.

במנה האחרונה חוו המשתתפים מוגבלות שמיעה, את המנה אכלו המשתתפים שעל אוזניהם אוזניות וברקע מושמעת מוסיקה בווליום גבוה כך שנוצר קושי רב ביצרת אינטראקציה עם צוות המלצרים והסובבים אותך.

נעמי שמיר מנגישות ישראל (לקויית שמיעה), סיפרה  על הקשיים בהם היא נתקל ביום יום, רשמים מביקוריה בסניפי ארומה והצרכים להם היא נזקקת ועמדה על החשיבות הקיימת לנגישות השירות  נעמי אף הדגישה חשיבות הטונציה בדיבור, החידושים בתחום מכשירי השמיעה ועוד.

במהלך הארוחה חוו המשתתפים הכרות מרתקת עם שפת הסימנים באמצעות הפעלה מרתקת ומרגשת שבוצעה ע"י מר סמי סירואה, מתרגם בשפת הסימנים.

המשתתפים קיימו דיון פתוח בנושא ודברו על הקשיים בהם הם נתקלים ביום יום והשוני החיובי שמסתמן בקשר עם עולם הנגישות בכלל והשיפורים הרבים שעושה ארומה ישראל להנגשת שירותיה לכל סוגי המוגבלויות.

עמותת נגישות ישראל מבקשת להודות להנהלת "ארומה ישראל"  ובמיוחד למר נעם גדליהו  מנהל אחריות חברתית של " ארומה ישראל"  על היוזמה, הארגון ועל הפעולות הרבות שנעשות לקידום הנגישות לאנשים עם מוגבלות.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן