Skip to main content

חדשות

נגישות ישראל קיימה את כנס הנגישות השנתי של פורום עסקים מקדמי נגישות ישראל

קטגוריה: חדשות העמותה

 

 

בכנס השתתפו למעלה ממאה משתתפים מהחברות והארגונים המובילים בישראל בינהם בנק הפועלים, הבינלאומי, לאומי, איקאה, סלקום, אורנג', הוט מובייל, חברת חשמל, מכבי שירותי בריאות, מקדונדלס, פז, אוניברסיטת ת"א, האוניברסיטה הפתוחה, מלונות דן, קפה ג'ו , ארומה, סופר פארם, פרו מול, מליסרון ועוד
 
הכינוס דן בחוק ובתקנות הנגישות החדשים המחייבים גם מבנים ועסקים קיימים להנגשה, ובעובדה כי רבים מבעלי העסקים בישראל כלל לא מודעים לקיומו. מטרת הכינוס הייתה ליצור מודעות בקרב העסקים הגדולים במשק הישראלי לעניין קיום החוק והתקנות וחובתם לפעול להנגשה.

 

בכנס הרצו עו"ד בלהה ברג מטעם הנציבות על החקיקה בנושא הנגישות, נטע רוטמן מנהלת פורום עסקים מקדמי נגישות על שיטת הטמעת תקנות נגישות מתו"ס בארגון, יובל וגנר הציג מודל חדשני מסוגו בעולם להטמעת נגישות בארגונים גדולים כך שמוצרי ושירותי הארגון יהיו נגישים ל-100% מהלקוחות ובכללם לקוחות עם מוגבלות. בהמשך הרצתה עו"ד מיכל רימון מנכ"לית עמותת נגישות ישראל על התקנות החדשות להדרכה בארגונים גדולים, חובות הארגון להדרכה ואופני ההדרכה הנדרשים. זיו דגשן מחברת שטיינר הדגים את היתרונות של לולאת ההשרה לאנשים לקויי שמיעה. גדעון זילר מנכ"ל מתודיקה הציג לומדה לשירות נגיש שפיתחה עמותת נגישות ישראל יחד עם חברת מתודיקה כחלק מארסנל המוצרים שפתחה נגישות ישראל להדרכת עובדים. לסיום סיפרה פסקל ברקוביץ את סיפורה המרגש ואת חוויותיה כמתחרה מאוליפיאדה הפארלמפית בלונדון.

 

הכנס התקיים באדיבות מלון הרודס תל אביב שדאג לאירוח מקצועי, נדיב וכמובן נגיש. לכבוד האירוע נבנתה על ידי המלון רמפה תקנית לבמה, נשמרו חניות נכים, סודרו שירותי הנכים והותקנה מערכת FM. חברת שטיינר נתנה את חסותה לארוע ופועלים בקהילה

הכנס דן בחוק ותקנות הנגישות החדשים המחייבים גם מבנים ועסקים קיימים להנגשה ובעובדה כי רבים מבעלי העסקים בישראל כלל מודעים לקיומו. מטרת הכנס הייתה ליצור מודעות בקרב העסקים הגדולים במשק הישראלי לעניין קיום החוק והתקנות וחובתם לפעול להנגשה. כמו כן, הנתונים מראים כי מעצם העובדה שציבור בעלי המוגבלויות בישראל מהווים כחצי מליון בתי אב בישראל , הנגשת בתי העסק בישראל תגדיל את המכירות באופן ניכר ובכך טמון פוטנציאל עסקי משמעותי שאין להתעלם ממנו.

 

 " כל מי שחי את עולם הקמעונאות והנגישות מבין שאם עסק רוצה להגדיל מכירות עליו להשקיע בהנגשה- אנשים בעלי מוגבלויות הם כוח צרכני גדול ומשמעותי. יש כחצי מליון צרכנים בעלי מוגבלויות שהם חצי מליון בתי אב. ערב הבחירות אני רוצה לומר משהו על צדק חברתי: נגישות היא צדק חברתי יותר ממחיר הקוטג', כי אם אין נגישות יש אנשים שבכלל לא יכולים כלל להגיע לקוטג'." ציין יובל וגנר, יו"ר עמותת נגישות ישראל.

 

יונה פוגל מנכ"ל קב' פז ויו"ר פורום עסקים מקדמי נגישות בישראל ציין כי:" נגישות היא לא רק אנושיות אלא טמון בה פוטנציאל עסקי משמעותי מאוד. צריך וחשוב שבתי העסק בישראל יהיו נגישים לכל הלקוחות . המגזר העסקי הוא זה שמוביל את הנגישות וקשוב למטרה החשובה הזו וחבל שהמדינה מרשה לעצמה "לפגר" אחר המגזר העסקי גם בתהליך החקיקה. אני רוצה לקוות שהממשלה החדשה כמו גם הכנסת החדשה."

 

במסגרת הכנס הוצג מודל חדשני מסוגו בעולם להטמעת נגישות בארגונים גדולים כך שמוצרי ושרותי הארגון יהיו נגישים ל 100% מהלקוחות ובכללם לקוחות עם מוגבלות וצרכים מיוחדים.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן