Skip to main content

נחתמו תקנות הנגישות למקום שאינו בניין

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

שרת המשפטים ציפי לבני חתמה על תקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות למקום שאינו בניין). התקנות עוסקות בהנגשת המרחב הציבורי העירוני עבור אנשים עם מוגבלות והן תכנסנה לתוקף 6 חודשים החל מרגע פרסומן ברשומות.

התקנות קובעות תקופת החלה הדרגתית המחייבת ביצוע הנגישות מידי שנה, בהיקף המפורט בהן, כשתקופת הסיום של הביצוע למי שאינו רשות מקומית היא 2018 ולמי שהוא רשות מקומית – 2021.

תקנות מקום שאינו בניין מחייבות את האחראים על המקומות הציבוריים לבצע נגישות במרחב הציבורי לאנשים עם מוגבלות. מקומות אלו כוללים בין היתר גנים ציבוריים, חופי רחצה, בריכות שחייה, בתי קברות, גני אירועים בשטח פתוח וכד'. רוב המקומות הינם באחריות הרשויות המקומיות ומיעוטם באחריות הסקטור הפרטי כגון מתחם הרפתקאות ואטרקציות וגני אירועים. מטרת התקנות היא לספק לאדם עם מוגבלות המבקר באותם מקומות יכולת לחוות חוויה דומה, ככל הניתן, בטיבה ובאיכותה, לזו של מבקר שאינו אדם עם מוגבלות.

חתימתה של שרת המשפטים על תקנות הנגישות למקום שאינו בניין היא שלב נוסף וחשוב בפתיחת המרחב הציבורי וקידום שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות. תקנות אלו משלימות תקנות נוספות שנכנסו כבר לתוקף ויאפשרו נגישות רציפה של המרחב הציבורי בבניני ציבור, בשירות הציבורי ובמרחב הפתוח.

 

לקריאת הידיעה המלאה באתר News1 – לחצו כאן

 

 

 

ספר שעל כריכתו סמל נכה בכיסא גלגלים

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן