Skip to main content

חדשות

נציגות עמותת נגישות ישראל בביקור מקצועי בארה"ב

קטגוריה: חדשות העמותה

מנכ"לית עמותת נגישות ישראל – עו"ד מיכל רימון ונטע רוטמן – מנהלת המחלקה לייעוץ נגישות, יצאו לביקור מקצועי בארה"ב במטרה ללמוד, לחזק קשרי עבודה ולשתף ידע בנושא נגישות

שולחן עגול בינלאומי


הביקור החל ב- 12.6 בוושינגטון, שם השתתפו נציגות העמותה, כאורחות של ה-
Access Board האמריקאי, בשולחן עגול מרתק עם נציגים בכירים מהממשל האמריקאי, מה-Access Board האמריקאי ומהארגונים G3ict , ITU וכן נציגים מ-15 מדינות ברחבי העולם . הדיונים עסקו בתקנה 508 האמריקאית המתייחסת לחובת ההנגשה של אתרי אינטרנט וטכנולוגיות בשימוש גופי הממשל הפדראלי. בין היתר דנו בכוח שיש למנהלי רכש של טכנולוגיות ואינטרנט בקידום הנגישות הכוללת וכן היו דיונים על ההתייחסות הגלובלית לנושא נגישות באינטרנט והנגשת מידע.

נציגותינו הציגו בגאווה את העשייה והרגולציה בישראל וגילו שלצד זה שבארץ דנים וערים לקשיים ולאתגרים ביישום התקנות הישראליות, הרי שבראייה גלובאלית – ישראל מתקדמת בחקיקה, ביישום ובפתרונות הטכנולוגיים הקיימים והמתהווים.

 

דיוני 'שולחן עגול' בוושינגטון  מיכל רימון ונטע רוטמן עם דייויד קפוזי - מנהל ב-Access Board האמריקאי

 

כנס M-Enabling Summit

 

מן השולחן העגול המשיכו השתיים ליומיים של כנס M-Enabling Summit שאורגן על ידי G3ict.

 

הכנס היה מרתק והתקיים בהשתתפות נציגים בכירים מחברות גדולות כמו מיקרוסופט, פייסבוק, אמזון, סיסקו,

IBM ועוד, שהציגו טכנולוגיות חדשות ומגמות מעודדות וחדשניות בשוק המובייל בהקשר לנגישות.

מרענן ומעורר השראה במיוחד היה לשמוע באופן גורף מהחברות הגדולות על שינוי מגמה בנושא תעסוקה משלבת – יותר ויותר חברות מבינות שאם לא ישלבו בתעסוקה עובדים עם מוגבלות, לא יוכלו להבטיח נגישות אופטימלית במוצריהם בהשוואה למתחרים שכבר הבינו את הכוח שיש לעובד עם מוגבלות כחלק מצוות הפיתוח או הבקרה בארגון.

בכנס פגשו מיכל רימון ונטע רוטמן בחברים מהתחום, כאלה שפגשו בוועידת נגישות ישראל בעבר וכאלה שהכירו בכנסים בינ״ל אחרים בהם השתתפה העמותה. נחשפו טכנולוגיות חדישות בתחום מכל העולם שיחד הבהירו שמותר וכדאי לחלום כי השמים הם באמת הגבול. לבסוף, עוד לפני שפורסמו פרטים על ועידת נגישות ישראל ה-5 המתוכננת להתקיים באביב 2017, כבר הביעו רבים מהמשתתפים, נציגי מדינות שונות, התעניינות רבה ורצון להגיע ולהשתתף בשיתוף ידע גלובלי וחשיפה לנעשה בישראל בתחום.

 

כנס M-Enabling Summit   נטע רוטמן בכנס M-Enabling Summit

 

האוניברסיטה של החרשים

לפני שהמשיכו לניו יורק לכנס CRPD של האו"ם, ביקרו השתיים באוניברסיטת גאלודט – האוניברסיטה של החרשים. הסיור שהובל על ידי אמנדה, סטודנטית שומעת שבחרה ללמוד באוניברסיטה של חרשים, הציג הרבה מחשבה ותכנון בעיצוב נגיש לחרשים.

מדהימה המחשבה שהושקעה בעיצוב לחרשים – הרבה קירות שקופים לכל אורכם המאפשרים תקשורת מרחוק ( מחליף את הצעקות לחבר שעובר במרחב ממול לבניין), מסדרונות רחבים שמאפשרים לשני אנשים מסמנים לשוחח זה עם זה בזמן הליכה, ישיבה עגולה או בחצי עיגול בכל הכיתות כדי לאפשר תקשורת בין כל היושבים וטכנולוגיות מתקדמות להנגשה וללימוד ברמה הגבוהה ביותר וכל זאת במעטפת ירוקה ופסטורלית.


 

אוניברסיטת גאלודט - האוניברסיטה של החרשים  אוניברסיטת גאלודט - האוניברסיטה של החרשים
אוניברסיטת גאלודט - האוניברסיטה של החרשים  אוניברסיטת גאלודט - האוניברסיטה של החרשים

 

כנס ה-CRPD – ENABLE

כנס ה-CRPD – ENABLE של האו"ם שהתקיים בניו יורק, עסק ביישום האמנה לקידום זכויותיהם של אנשים עם מוגבלות. אל הכנס הגיעו גם שותפים יקרים מנציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים, מבית איזי שפירא ומאלו״ט וכמובן חברינו הכל כך מקצועיים והלגמרי רתומים לנושא, במשלחת ישראל לאו״ם. מר דני דנון שגריר ישראל באו"ם אירח את נציגי המשלוח בלשכתו והדגיש את מחוייבות ישראל בכלל והמשלחת בפרט לנושא זכויותיהם של אנשים עם מוגבלות ושילובם בחברה באופן שיוויני ועצמאי

מדהים היה לראות נציגים מכל העולם שלוקחים את הזמן ובאים לדבר, לחלוק, לקדם, לשתף נגישות ושילוב של אנשים עם מוגבלות בחברה.

 

נפלא לראות חברים ושותפים בינלאומיים שזכינו בהם בשלוש השנים האחרונות. הביקור חיזק את תחושת האופטימיות והאחריות הרבה לגבי מטרת העמותה – קידום הנגישות לשילוב ושיפור באיכות החיים של אנשים עם מוגבלות בחברה.

 

מטה האו"ם בניו יורק  מיכל רימון ונטע רוטמן עם דני דנון - שגריר ישראל באו"ם ועוד חברי משלחת ישראל באו"ם

מיכל רימון ונטע רוטמן בכנס ה-CRPD - ENABLE של האו"ם  מיכל רימון ונטע רוטמן עם דני דנון - שגריר ישראל באו"ם

מיכל רימון ונטע רוטמן בדיוני שולחן עגול בוושינגטון

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן