Skip to main content

חדשות

נשיא המדינה ציין 20 שנים להקמת "נגישות ישראל"

קטגוריה: חדשות העמותה

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין אירח ב- 28 ביולי, את נציגי עמותת "נגישות ישראל" לציון 20 שנה להקמתה. העמותה פועלת לשינוי התפיסה של המרחב הציבורי ולשיפור הנגשתו לאנשים עם מוגבלויות שונות.

 

במפגש הוגש לנשיא דו"ח המסכם 20 שנים של נגישות, ובמסגרתו נשאו דברים מייסד ונשיא העמותה יובל וגנר ומנכ"לית העמותה מיכל רימון. בשיאו המרגש של האירוע שרה אוראל פלומבה את השיר "אני ואתה", כשהיא מלווה בשפת הסימנים. אוראל, זמרת לקוית ראייה, ביקשה להגשים חלום ולשיר בבית הנשיא ואף זכתה לליווי נשיאותי מהנשיא בעצמו שהלך איתה יד ביד ממקומה אל הנקודה ממנה שרה לכל יושבי האולם.



מציינים 20 שנה לעמותה באירוע מרגש בבית נשיא המדינה ובהשתתפותו (צילום: גיא טייב)

המפגש היווה סגירת מעגל למייסד העמותה יובל, שבעקבות מכתב פניה שכתב לנשיא המדינה דאז עזר ויצמן ז"ל על הקושי להתנהל במרחב הציבורי, הוזמן להקים ולהשיק את "נגישות ישראל" בבית הנשיא לפני 20 שנה. יובל, נפצע במהלך שירותו כטייס חיל האוויר ב- 1987 , ונותר משותק מהצוואר ומטה ומרותק לכיסא גלגלים.

לקראת המפגש בו השתתפו אורחים עם מוגבלויות שונות, עבר מערך האבטחה של בית הנשיא הדרכות של עמותת "נגישות ישראל" במטרה להוביל בידוק וסיוע המותאם לאורחים עם מוגבלות.

הנשיא פתח את המפגש בתודה גדולה לעמותה ומקימיה שהפכו את חזון הנגישות בישראל לחובה חברתית יסודית ובסיסית. בדבריו סיפר על המפגש שלו כח"כ עם ח"כ אילן גילאון, שטבע באחד מנאומיו את האמירה "חברה שלא דואגת לחסרי הישע שלה אינה ראויה להיקרא חברה".


"דבריו הותירו עלי רושם רב ומאז אני מקפיד לצטט אמירה זו," אמר הנשיא והוסיף: "אנחנו מחויבים לעשות מאמץ ולדאוג לכל המוגבלים בתנועה או המצויים תחת כל מגבלה אחרת. נגישות צריכה להיות דבר מובן מאליו ולא די לחוקק חוק בנושאי נגישות, צריך גם לדאוג משפטית לתקנות ולאכיפתן."

צפו באוראל פלומבה שרה בפני המשתתפים באירוע:


 

יובל וגנר, מייסד ונשיא העמותה הודה לנשיא ואמר: "לא יאמן איך מכתב לנשיא המדינה יצר 20 שנות פעילות לקידום הנגישות לאנשים עם מוגבלות. פשוט מהפכה. ממדינה לא נגישה בעליל, לא פיזית, לא חברתית ולא שירותית – למדינה עם חקיקת שיוויון זכויות, נגישות והטמעת נגישות. 20 שנה אחרי וישראל הרבה יותר נגישה ומאפשרת לאלה שנגזר עליהם לחיות עם מוגבלות לחיות יותר טוב למרות ועל אף מוגבלותם."



נשיא המדינה ראובן ריבלין ומייסד העמותה יובל וגנר
נשיא המדינה ראובן ריבלין ומייסד העמותה יובל וגנר (צילום: גיא טייב)

כל המשתתפים באירוע יחד עם הנשיא ראובן ריבלין
כל המשתתפים באירוע יחד עם הנשיא ראובן ריבלין (צילום: גיא טייב)

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן