Skip to main content

חדשות

נתיב רובינזון – עונת הקיץ היא גם העונה החמה של ארועי תרבות רבים, לא דואגים לאנשים בעלי מוגבלויות

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

מקור: הבוקר הזה, רשת ב'

אריה גולן: עונת הקיץ הלוהטת היא גם העונה החמה של אירועי תרבות רבים, מופעים ושאר אטרקציות. המפיקים והאמרגנים משקיעים באירועים אבל להיטים שוכחים שגם לנכים בכיסאות גלגלים וגם לבעלי מוגבלויות מגיע ליהנות מן ההיצע התרבותי הקיצי הזה. כתבנו לענייני תרבות נתיב רובינזון על תרבות נגישה.
נתיב רובינזון: הקיץ בעיצומו- עונת המופעים בשיאה, אבל מתברר כי לעיתים קשה ליהנות מן המבחר התרבותי הזה. יובל וגנר, יו"ר עמותת "נגישות ישראל" ויושב בכיסא גלגלים בעצמו כבר נתקל הקיץ בכמה בעיות.
יובל וגנר, יו"ר עמותת "נגישות ישראל": הבעיה העיקרית היא קודם כל חוסר מידע איזה אירועים כן ניגשים ואיזה לא. הבעיה השנייה היא בסופו של דבר אתה מוצא את עצמך משלם מחיר מלא למופע ולא יכול לראות כלום בכל המופע, זה פשוט מבאס.
נתיב רובינזון: וכדי למנוע את עגמת הנפש הזו, ישנם כמה דברים שאפשר לעשות.
יובל וגנר, יו"ר עמותת "נגישות ישראל": אנשים עם מוגבלות קודם כל אוהבים לחיות, אוהבים לצאת, אוהבים לבלות. עם כל זה חייבים לדעת בפרסומים האם מופע האירוע הוא נגיש, יהיה חנויות, יהיה דרכי גישה, יהיה שירותי נכים ואם זה הופעה במקום שעומדים בו כולם, אז מקום כזה שהעומדים לא יסתירו ליושבים על כיסאות גלגלים.
נתיב רובינזון: ליובל ישנה גם הצעה למפיקי אירועי הקיץ.
יובל וגנר, יו"ר עמותת "נגישות ישראל": הקיץ עוד לפנינו, יש המון המון מופעים ואנחנו כבר יודעים שיש כאלו שכבר כמו קוקה קולה, כפר המוסיקה וווליום מ"סלקום" שפונים אלינו לקבל ייעוץ. אני מזמין את כל המפיקים, את כל היזמים- תפנו אלינו, אנחנו תייעץ לכם בחינם, בכיף, איך לעשות שגם אנשים עם מוגבלות יוכלו לבוא, לקנות כרטיסים וליהנות כמו כל אחד אחר בישראל.
נתיב רובינזון: ניתן לפנות לאתר "נגישות ישראל" באינטרנט וכולנו נוכל ליהנות בקיץ הזה.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן