Skip to main content

סגל האוניברסיטה הפתוחה חווה נגישות

קטגוריה: חדשות העמותה

ביום שני ה-23.7.18 עמותת נגישות ישראל קיימה יום נגישות חוויתי לעובדי האוניברסיטה הפתוחה ברעננה

 

יום הפעילות נפתח בהרצאה בנושא נגישות בשירות, שבמסגרתה המשתתפים למדו על נגישות פיזית ונגישות השירות, קיבלו טיפים וכלים למתן שירות נגיש לאנשים עם מוגבלות באקדמיה, וראו כיצד סגל האוניברסיטה יכול לייצר נגישות כל אחד בתחומו הוא.

 

המשתתפים מקשיבים להרצאת הפתיחה
יום הפעילות נפתח בהרצאה בנושא נגישות בשירות


לאחר מכן המשתתפים נפגשו עם מדריכים עם מוגבלויות שונות מוגבלות בראיה, בשמיעה, בניידות ומוגבלות נפשית. בכל מפגש, המדריך שיתף אותם בסיפורו האישי ובחוויותיו כסטודנט עם מוגבלות באקדמיה, הקשיים, האתגרים וכמובן ההצלחות.

בכל מפגש, המשתתפים התנסו בעצמם בצורה חווייתית במוגבלויות השונות. כך למשל בתחנת ניידות, עברו במסלול מכשולים על כסאות גלגלים, והתמודדו עם מעבר על דשא, על שטיח, ספסל שחוסם את הדרך ועוד. כמו כן, התנסו במילוי טפסי הרשמה ללימודים, עם כפפות המדמות מוגבלות בידיים.

 

המשתתפים התנסו במילוי טפסים עם כפפות המדמות מוגבלות בידיים
המשתתפים התנסו במילוי טפסים עם כפפות המדמות מוגבלות בידיים

 


בתחנת ראיה, נכנסו המשתתפים לכיתת לימוד רועשת כאשר עיניהם מכוסות בכיסויי עיניים וניסו למצוא מקום לשבת בו. בתחנת שמיעה קיבלו המשתתפים אוזניות המדמות מוגבלות בשמיעה, ונתבקשו להעביר מסרים ביניהם ללא יכולת לשמוע.

 

בתום יום הפעילות המשתתפים התכנסו לשיחת סיכום, בה שיתפו מחוויותיהם וממה שלמדו ביום זה.

 

המשתתפים נכנסו לכיתת לימוד כאשר עיניהם מכוסות בכיסויי עיניים
המשתתפים נכנסו לכיתת לימוד כאשר עיניהם מכוסות בכיסויי עיניים

 


להלן חלק מתגובות המשתתפים:


"נהניתי מאוד, חשוב שכל המנחים והמרצים באוניברסיטה הפתוחה יעברו את הסדנה"; "התכנים היו מעניינים וחווייתיים ומעשירים. יום הדרכה מועיל מאוד"; "היה מאיר עיניים ואף מרגש. הזכיר לי שרחמים בכלל ועצמיים בפרט הם מיותרים ושסיוע אנושי זה הכל! בעיקר מבחינת התחושה שהאדם עם המוגבלות לא לבד והוא חלק מהקהילה"; "הגעתי עם ציפיות לא גבוהות אבל ההתנסות הייתה מעל ומעבר לציפיותיי כל אחד מהסיפורים האישיים היה מעורר השראה גם ברמה של מתן שירות וגם ברמה האישית…"; "תמשיכו לעשות חיל ולהפיץ את הנגישות למען אנשים שאינם יודעים כי השונה הוא שווה לכל אחד ואחת";

 

המשתתפים עברו מסלול מכשולים על כסאות גלגלים
המשתתפים עברו מסלול מכשולים על כסאות גלגלים

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן