Skip to main content

חדשות

סיכום "יום המעשים הטובים" בעמותת נגישות ישראל

קטגוריה: חדשות העמותה

הפנינג נגישות לציבור בעיר נשר

אחה"צ ערכה העמותה הפנינג "נגישות=רגישות" פתוח לכלל הציבור בעיר נשר.
להפנינג הגיעו ילדים והורים, הכירו אנשים עם מוגבלות והתנסו בעצמם במוגבלויות השונות בצורה חווייתית – אכילה עיוורת של גלידה, מסלול מכשולים על כסאות גלגלים, סדנה בשפת הסימנים, קעקועי מילים בשפת הסימנים, גרפיטי ללא תנועת ידיים ומשחקים נגישים. תודה חמה  למתנדבי נגישות ישראל צפון (נ.י.צ) שליוו את האירוע ולמתנדבי העיר.

הפנינג לתלמידים באור עקיבא

בשעות הבוקר קיימה העמותה הפנינג נגישות במסגרת התכנית "נאמני נגישות" לתלמידי שכבת יא' מקרית החינוך עתידים באור עקיבא.
בהפנינג פגשו התלמידים אנשים עם מוגבלות ועברו בין מגוון תחנות התנסות – התמצאות בכיתה ובסביבה עם כיסויי עיניים, משחקי חשיבה המדמים את הקשיים והלחצים של אדם עם מוגבלות קוגניטיבית, מסלול מכשולים על כסאות גלגלים, וסדנה בשפת הסימנים.

תלמידים בקרית החינוך עתידים עם אוזניות אוטמות חווים מוגבלות בשמיעה

 

חיזוקים חיוביים לנהגים בקריית שמונה

ביום המעשים הטובים החליטו חברי "המרחב לחיים עצמאיים בגליל בניהול נגישות ישראל", לצאת ולתת לאנשים מתנות וחיזוקים על התנהגות חיובית ולא להצביע על דברים שליליים בחברה.
החברים התאספו במתחם "ביג" בקריית-שמונה יחד עם: חיילים מחטיבה 769 הפועלת בשיתוף פעולה הדוק עם המרחב כבר זמן רב, אנשים עם מש"ה (מוגבלות שכלית התפתחותית) שהם החברים הנפלאים בקבוצת "מותק של תאטרון" של המרחב וסטודנטים ממכללת תל-חי, התחלקו לחוליות פעולה ויצאו להסתובב במתחם. כל חולייה הייתה חמושה בפרחים ובמדבקות צבעוניות עליהן כתוב "להיות טוב זה דווקא לא רע", וכאשר ראתה איש/אישה אשר החנו מכוניתם בחנייה רגילה ולא בחניית נכים, נתנה להם פרח ומדבקה, והחשוב מכל: הסבירה בקצרה למה נתנה את הפרח ואת המדבקה.

מדבקה עם הכיתוב: להיות טוב זה דווקא לא רע

 

פעילות הסברתית באטרקציות באילת


לכבוד "יום המעשים הטובים", יצאה סיירת נגישות ישראל באילת, יחד עם כיתה י"א4 (של המורה אלה פרץ) מבית ספר רבין באילת, לסקור את נגישות האטרקציות לאורך טיילת החוף הצפוני באילת. בנוסף, ראיינו את העוברים והשבים "מהי נגישות עבורם?"

הפעילות הייתה בעלת ערך רב: התלמידים למדו הרבה על נגישות ומשמעותה, מנהלי האטרקציות למדו מהתלמידים מה עליהם לעשות כדי לשפר את הנגישות במקום, מתנדבי סיירת נגישות ישראל באילת למדו שהלב של התלמידים האילתים במקום הנכון, וכולנו למדנו שיש עוד לעשות הרבה עד שהחוף באילת יהיה נגיש כראוי, אבל המודעות כבר קיימת.

חברי סיירת נגישות אילת מדריכים את התלמידים לפני הפעילות

 

 

פעילות לנגדים מחיל האוויר


עוד במסגרת שבוע המעשים הטובים קיימה העמותה ב-16.3.16 פעילות לנגדים מחיל האוויר, שבמסגרתה עברו "ארוחת חושים" ולאחר מכן השתתפו במשחק כדורסל על כסאות גלגלים.
תודות גדולות לאסנת סטוצינר על הארגון ולבית עמיחי בהוד השרון על אירוח הפעילות.

מסלול מכשולים בכיסאות גלגלים בהפנינג הנגישות בנשר

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן