Skip to main content

סקר הבריכות – עכשיו במליאת הכנסת

קטגוריה: חדשות העמותה

הצעה לסדר-היום

 

בריכות השחייה בישראל אינן נגישות לנכים

 

היו"ר יעקב אדרי:

 

אנחנו עוברים לנושא הבא, בריכות השחייה בישראל אינן נגישות לנכים, מס' 8744. חבר הכנסת זחאלקה, בבקשה, זה שלך. ישיב שר המשפטים, השר נאמן.

 

ג'מאל זחאלקה (בל"ד):

 

כבוד היושב-ראש, רבותי חברי הכנסת, ראשית אני רוצה לגנות בכל לשון של גינוי את קריעת ספר הברית החדשה על-ידי אחד מחברי הכנסת. זה מעשה נבזי, שפל, ואני חושב – חבר הכנסת נסים זאב, אני רוצה להשתמש בלשון עדינה, אתה לא היית צריך להשתתף בחגיגה הזאת. להיות לצדו של מבצע פעולה כזאת זה לא כבוד גדול, להפך. זה דבר שאני לא יודע באיזה מלים, אני לא רוצה להשתמש בטיעון הנדוש שאם היה ספר תנ"ך מה היו עושים, אבל אין ספק שפגיעה בספרי קודש זה לא פגיעה בספר ובנייר ובדיו, אלא פגיעה במיליוני אנשים בעולם, וזה דבר שהכנסת צריכה לתת את דעתה.

 

(היו"ר שלמה מולה, 17:37)

 

כבוד היושב-ראש, פניתי לוועדת האתיקה של הכנסת, כדי שהיא תטיל עונש ראוי על חבר הכנסת בן-ארי על המעשה הנבזי שהוא עשה.

 

הנושא שאני רוצה להעלות היום הוא נושא של העונה. אנחנו נמצאים בעונת הקיץ, בריכות השחייה נפתחות. אנשים, גברים ונשים, ילדים ומבוגרים, הולכים לשחות ונהנים מהמים ומהשחייה ומהאווירה, אבל יש קבוצה די גדולה של אנשים שבעצם לא יכולים ליהנות מבריכות השחייה, ואם כבר, אז הם עושים את זה בקושי גדול.

 

ישנה חקיקה שמסדירה את הנגישות בכלל והנגישות לבריכות שחייה בפרט. העמותה לנגישות, עמותת נגישות, עשתה סקר של 60 בריכות שחייה, ובסקר הזה התברר הנתון המדהים, כבוד היושב-ראש: 92% מבריכות השחייה בארץ אינן עומדות בסטנדרטים של הנגישות לנכים. חלקן בכלל לא, אפס נגישות, חלקן באופן חלקי. רובן – המקלחות, אתה יכול לשחות אבל אתה לא יכול להתקלח. ואני חושב שזה דבר שאי-אפשר לעבור עליו לסדר-היום. הממשלה צריכה לתת את דעתה בנושא, להתקין תקנות. ואני יודע שהחוק של הנגישות הוא מבוצע באופן הדרגתי, אבל הדרגתי.

 

משכן הכנסת

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן