Skip to main content

חדשות

עורכי הדין לומדים על מוגבלות ותקנות נגישות בכנס מיוחד של עמותת נגישות ישראל

קטגוריה: חדשות העמותה

 חה"כ עו"ד קארין אלהרר: "צאו מהקופסה, נסו לראות את הפרשנות המשפטית שתאפשר לאנשים עם מוגבלות להיות חלק מהארגון או מהחברה הספציפית שבה אתם עובדים, וחלק מהחברה הישראלית"

כנס מקצועי לעורכי דין וליועצים משפטיים התקיים ביום א', 01.02.15, בנושא 'היבטים משפטיים של הטמעת נגישות בארגונים'. כ- 150 עורכי דין ויועצים משפטיים הגיעו אל בית המועצה לישראל יפה בתל אביב לשמוע דברים מפי עורכי דין ומומחים לתחומי הנגישות. חה"כ עו"ד קארין אלהרר הפצירה בנוכחים להיות יצירתיים ולנסות לחוות את הנגישות כחוויה שוויונית ולכן חיונית. עו"ד אפי נווה, ראש לשכת עורכי הדין במחוז תל-אביב והמרכז עלה על הבמה והסביר:  "בראש ובראשונה צריך לגרום לציבור להבין איך נראים חייו של אדם עם מוגבלות, כמעט בכל בית בישראל אפשר למצוא מישהו שסובל מנכות זו או אחרת ואנו צריכים לשאול את עצמנו כיצד אנו צריכים ויכולים לסייע לחלק הזה באוכלוסייה שהוא בלתי נפרד מאתנו".

לפי נתוני הלמ"ס נכון לשנת 2014 היו מעל ל-1,600,000 אנשים עם מוגבלות המהווים כ- 18% מכלל האוכלוסייה במדינת ישראל. כנס 'היבטים משפטיים של הטמעת נגישות בארגונים' שהתקיים נועד להעלות על סדר היום את הנגשת הסביבה הציבורית לטובת אנשים עם מוגבלות, במגזר העסקי, המוסדי, המוניציפאלי והממשלתי, ולתת ארגז כלים פרקטי ככל האפשר לעורכי הדין וליועצים המשפטיים האמונים על הטמעת נגישות בארגונים ובחברות. את הכנס יזמה עמותת נגישות ישראל ביחד עם לשכת עורכי הדין מחוז ת"א והמרכז, במטרה להוות פלטפורמה מקצועית לימודית ומעשירה לנושאי נגישות.

הכנס התקיים על רקע תהליכי חקיקה שנכנסו לתוקף המחייבים הנגשת מקומות, שירותים וארגונים לרווחתם של אנשים עם מוגבלות. נשאו דברים כבוד השופטת סיגל רסלר זכאי מבית משפט השלום בהרצליה, יובל וגנר, יו"ר עמותת נגישות ישראל ומרצים ממשרדי עורכי דין מובילים בישראל.

יובל וגנר, יו"ר ומייסד העמותה בירך ואמר: "תפקידו של עורך הדין בהטמעת הנגישות בארגון הינו קריטי, הן מבחינת ליווי הארגון והן מבחינת ייצוג אזרחים עם מוגבלות. אנו בעמותה מצפים מקהל עורכי הדין שילמד על התפתחויות מתחום הנגישות בארץ, שיכיר את תקנות נגישות מבנים תשתיות וסביבה לצד תקנות נגישות השירות, ושיוכל לתת מידע חיוני בדרך להטמעת הנגישות בארגונים השונים, לרווחת אנשים עם מוגבלויות ובני משפחותיהם"

בתמונה: מאחור, מימין לשמאל כב' השופטת סיגל רסלר-זכאי, כב' השופט יורם דנציגר,  עו"ד אפי נווה ומנכ"לית נגישות ישראל עו"ד מיכל רימון. מקדימה, יו"ר עמותת נגישות ישראל יובל וגנר, וחברת הכנסת עו"ד קארין אלהרר.

 

 

 

 

 

 

בתמונה: מאחור, מימין לשמאל כב' השופטת סיגל רסלר-זכ

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן