Skip to main content

חדשות

"עזור לי לעזור לך" – יום עיון בנגישות השירות במועצה האזורית מטה אשר

קטגוריה: חדשות העמותה

"אהבת חינם" זהו הביטוי המרגש בו בחר מר יעל שחר, מפקח מטעם משרד הרווחה על השילוב הקהילתי בגליל, לסכם את יום העיון בנושא נגישות השירות שנערך על ידי עמותת נגישות ישראל ביום ב' 3/9/12 לעובדי מועצה אזורית מטה אשר. מטה אשר היא המועצה האזורית הראשונה שקיימה יום עיון שכזה, תודות לתרומת משרד הרווחה-אגף השיקום.
ביום העיון נכחו ראש המועצה מר יהודה שביט, סגניו, ראשי מדורים, ומנהלי מחלקות שונות. היום היווה המשך לקשר האמיץ בין העמותה ומתנדביה בצפון בראשות ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי וגיורא לב עם העומדים בראשות המועצה האזורית, ובמיוחד כמה מפגשים פוריים עם מהנדס המועצה מר נועם גרייף – אשר הניבו הנגשה פיזית מרשימה בסביבת מבנה המועצה.
במסגרת היום עברו המשתתפים הרצאה שכללה: היכרות עם מושגי היסוד מתוך עולם הנגישות- נגישות פיזית ונגישות השירות, היכרות עם המוגבלויות השונות ומשמעותן (ראייה, שמיעה, ניידות וקוגניציה), העמקה בדרכי נגישות השירות והיכרות מעמיקה עם תקנות וחוקי הנגישות הנוגעים למחלקות המועצה השונות- וכיצד אנו יכולים לקיים את התקנות, החוקים וערכי הנגישות באופן עצמאי.
בהמשך היום התחלקו המשתתפים לקבוצות ועברו בין ארבע תחנות שונות- כאשר כל תחנה מייצגת מוגבלות שונה. בתחנות התנסו המשתתפים במהות המוגבלות – החל מהתמודדות עם מסלול מכשולים על כסאות גלגלים, טעימה עיוורת של שוקולדים, התניידות והתמצאות בשטח המועצה בעיניים מכוסות, היכרות והתנסות בעולם שפת הסימנים וכבדי השמיעה. בנוסף, זכו המשתתפים להכיר בכל תחנה, מדריך עם מוגבלות, ששיתף את המשתתפים בעולמו הפרטי, חוויותיו, קשייו והצלחותיו.

המפגשים היו ערים ודינאמיים, המשתתפים הביעו רגישות ומוטיבציה גדולה להכיל, לעבד ולחפש את הדרכים ליישום הערכים במחוזותיהם. מרגשים במיוחד היו דברים שאמרו כמה מבכירי המועצה במהלך היום ולאחריו: "זה יום מרגש שעזר לי להבין שנגישות היא לא רק רמפה או מעלית אלא גם בדברים הקטנים.."; "אתם עושים עבודת קודש. תודה על הצגת הדברים כפי שהוצגו."

תודה רבה מקרב לב למתנדבי נגישות ישראל צפון (נ.י.צ.) שטרחו בהכנת היום המופלא והמרגש:
ד"ר רויטל סבירסקי, רחל שפק, סמדר הרוש, לצוות המדריכים הנפלא: דניאלה יקירה, ברכה בן אברהם ולי ששון וכן לעובדי העמותה
.

 

הקבוצה בפעילות התנסות במוגבלות בראייה

 

מתנסים בקבלת שירות עם כ"ג

 

מתנסים במוגבלות בשמיעה

 

 

 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן