Skip to main content

חדשות

עמדות, חסמים ותמריצים של מעסיקים ביחס לאנשים עם מוגבלות

קטגוריה: תעסוקת אנשים עם מוגבלות

מזה יותר מעשור עוברת החברה הישראלית תהליכי שינוי ביחסה לאנשים עם מוגבלות, זכויותיהם ורמת חייהם. תהליכים אלה באים לידי ביטוי ברמת חקיקה חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, 1998 הקמת נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות הקמת המטה לשילוב אנשים עם מוגבלות במשרד התמ"ת(, פעילות מגזר שלישי )קרן של"ם, גוונים ורבים
נוספים.

 למרות כל אלה, בתחום התעסוקה עדיין מצביעים הנתונים על פערים גדולים בהשתתפות בשוק העבודה, תעסוקה, שכר ושוויון הזדמנויות. מחקרים שנעשו בארץ בתחום שילוב עובדים עם מוגבלות התמקדו בעיקר ברמת החקיקה ובמאפייני אוכלוסיית העובדים. מעט מאד תשומת לב מחקרית הופנתה לצד של המעסיקים ומנהלי משאבי האנוש. ההשפעה המרכזית שיש למעסיקים על אפשרויות השילוב של עובדים עם מוגבלות, מעלה שאלות כגון: כיצד הם תופסים את המושג "מוגבלות"? מה הן עמדותיהם ביחס להעסקת עובדים עם מוגבלות ? מה הניסיון הקודם שלהם ? מהם החסמים שלהם? אילו גורמים יכולים לסייע להם? ועוד. מחקר זה מתמקד באוכלוסיית המעסיקים תוך התייחסות לשאלות אלה ואחרות.

המטרה המרכזית של המחקר היא לספק הבנה מעמיקה של עמדות המעסיקים ולהבין כיצד ניתן לקדם את נכונותם להעסיק עובדים עם מוגבלות.

 

לעיון במחקר – לחצו כאן

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן