Skip to main content

עמותת נגישות ישראל בעיר הנוער

קטגוריה: חדשות העמותה

מתחם ייחודי של עמותת נגישות ישראל בעיר הנוער ת"א 2009 הצלחה!!!!

כחלק מחגיגות ה-100 לעיר תל-אביב-יפו התקיים שבוע שעבר אירוע ענק לדור העתיד: במשך יומיים מסרה העיר את הבמה לנוער ופתחה את שעריה לצעירים מכל רחבי הארץ. באירוע עיר הנוער התקיימו פעילויות רבות ומגוונות בהן במה להופעות חיות של להקות נוער, מתחמי כדורסל וכדורגל, משחקי מחשב אינטראקטיבי ועוד ועוד.

מתוך שלל האטרקציות שהציעה עיר הנוער, מתחם הפעילות של עמותת נגישות משך אליו מאות בני נוער שהתנסו בפעילות שהציעה העמותה.


מתנדבים מפעילים ילדים

העמותה הפועלת למען קידום הנגישות והשתלבותם של אנשים עם מוגבלות בחברה, הציעה במתחם פעילות המיועדת לכל בני הנוער, עם מוגבלות וללא מוגבלות. המתחם כלל תחנות הפעלה שונות בהן:  קעקועי שפת הסימנים, בו בני הנוער יכלו לעשות קעקוע זמני תוך שימוש באותיות משפת הסימנים, התנסות בעלייה על רמפה באמצעות כסא גלגלים והתנסות בהליכה עם מקל נחייה תוך דימוי מוגבלות בראייה בעזרת משקפיים ועזרים מיוחדים שהפעיל נציג עמותת "מגדל אור".

כתובת קעקע
כתובת קעקע


התנסות ברמפה


הליכה בעזרת מקל נחייה


הליכה בעזרת מקל נחיה

בני הנוער עמדו דקות ארוכות במתחם והמתינו בסבלנות לתורם על מנת להתנסות הן בשימוש בכיסא הגלגלים והן בהתנסות עם מקל הנחייה, ולבסוף לעטות על גופם קעקוע בשפת הסימנים.

 

ההמתנה הרבה אפשרה שיחה פורה בין בני הנוער לנציגי העמותה. רבים התעניינו ושאלו שאלות רבות על החיים עם מוגבלות והביע רצון להבין כיצד הם יכולים לקחת חלק בקידום הנגישות והתנדב במסגרת העמותה.
את המתחם כולו הפעילו נציגי העמותה ובני נוער מעמ"ן חיפה ורמת השרון, אשר הציגו את פעילותם בקהילה בקבוצות "שילוב בנגישות", המשלבות בין נוער ללא מוגבלות לאנשים עם מוגבלות לאורך כל השנה.
 
בשל החשיבות הרבה שאנו מייחסים להגברת המודעות אצל בני הנוער לנושא קבלת השונה והכרת החשיבות שבנגישות לאנשים עם מוגבלות הקימה העמותה את המתחם המיוחד והמעשיר במסגרת עיר הנוער 2009 ושבסופו של יום התגלה גם כפופולארי מאד בקרב בני הנוער שביקרו במקום.

תודה לעיריית ת"א ולצוות ההפקה של עיר הנוער ת"א. תודה לצוות עובדי העמותה על כל העזרה והעבודה הקשה לאורך כל האירוע.

תודה מיוחדת לצוות עמ"ן,רונית בר,  כפיר מעוז, דליה רצון, שלומי סופר, רותי רומנו, ענת אלטמן ולכל בני הנוער מקבוצות "שילוב בנגישות".

 

לשאלות ולקיום אירוע דומה ניתן לפנות לרכזת התנדבות והסברה: רותם בורשטין  במייל [email protected]

 

 

 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן