Skip to main content

חדשות

עמותת נגישות ישראל השתתפה בכנס Zero Project בוינה

קטגוריה: חדשות העמותה

כנס

Zero Project הוא כנס חד-שנתי ביוזמת קרן ESSEL – המהווה פלטפורמה בינלאומית לחידושים וטכנולוגיות המסייעות לשיפור איכות חייהם של אנשים עם מוגבלות.

 

בכנס נפגשים מאות מומחים מכל העולם בתחומי נגישות וטכנולוגיות מתקדמות במטרה לשתף מידע, לקיים דיונים משותפים, להעלות רעיונות ולהתעדכן בחידושים וברמת איכות חייהם של אנשים עם מוגבלות בארצות אחרות.

 

בכל שנה הכנס מתמקד במחקר על נושא מסוים מאמנת האו"ם בדבר זכויות אנשים עם מוגבלות ומפרסם דו"ח בנושא זה.

השנה עסק הכנס בשילוב אנשים עם מוגבלות בשוק התעסוקה והשתתפו בו אנשים מכ-100 מדינות, שהגיעו בכדי להשיג מטרת-על אחת: עולם ללא מחסומים.

הכנס ארך כשלושה ימים גדושי תכנים מרתקים, מיזמים וטכנולוגיות המשפרים ומשנים חיים של אנשים עם מוגבלות בכל רחבי העולם. מומחים בתחום הגיעו מרחבי העולם ללמד ולהציג את הידע שלהם, להעביר אותו הלאה ובכך ליצר עולם בו אנשים משתפים בידע יעיל על מנת לייצר חברה שוויונית ורגישה יותר לאנשים עם מוגבלות.

בשנה זו , היוותה עמותת נגישות ישראל חלק מוועדת ההיגוי של הכנס וסייעה בהפקתו.

חשוב לציין כי נוכחותם של חברות וארגונים ישראליים בכנס היתה מרשימה, הטכנולוגיות הישראליות שהוצגו קיבלו זרקור גדול והרשימו רבים בעולם, טכנולוגיות כדוגמת אורקם, סטפ-היר של ארגון "מהלב", ססמי ועוד.

 

 
תמונות: מיכל רימון והשופט ריצ'ארד ברנשטיין בדוכן חברת אורקם הישראלית

נגישות ישראל הובילה פאנל מרשים


מנכ"לית עמותת נגישות ישראל, הגב' מיכל רימון, הובילה פאנל מרשים במיוחד בכותלי האו"ם, שהתקיים כחלק מהיום הראשון של הכנס, אשר היה מיועד בעיקרו למעסיקים שונים מרחבי העולם אשר מעסיקים עובדים עם מוגבלות, כגון סיסקו, מייקרוסופט ועוד.

הפאנל עסק ביצירת הרמפה האנושית לשם הטמעת נושא העסקת עובדים עם מוגבלות בארגון.

במסגרת הפאנל הציג אור כהן, מנהל מחלקת הכשרה והדרכה בעמותה, את השקפת העמותה ודרך פעולתה בשוק התעסוקה הישראלי, וכן הוצגו מקרי מבחן משמעותיים על ידי מכון ויצמן למדע, מיטב דש ופרויקט אבן דרך, כל אחד מן הזווית היחודית לו.

בנוסף לפאנל, 'נגישות ישראל ' היוותה גורם מרכזי בכל הדיונים שהתקיימו במסגרת יום זה.

יום אינטנסיבי ופורה זה, הסתיים בארוחת ערב למוזמנים באירוח הבנק הגדול ביותר באירופה.

 


תמונה: מיכל רימון – מנכ"לית 'נגישות ישראל ' (ראשונה משמאל) משתתפת בפאנל במסגרת הכנס

 

 

קוקטייל חושים לאורחי הכבוד

עוד טרם לפתיחת הכנס, ערכה עמותת נגישות ישראל יחד עם הנהלת הכנס "קוקטייל חושים" לאורחי הכבוד שלו, קוקטייל בו התנסו אורחים אלו בסוגי מוגבלויות שונות באופן חווייתי, כדוגמת טעימת יין עיוורת ובמקביל האזנה לסיפורו המיוחד של שופט בית המשפט העליון בארה"ב, אדם עיוור, ריצ'רד ברנשטיין.

התנסות במוגבלות בשמיעה באמצעות אוזניות ייחודיות והפעלה של נעמי שמיר, מנהלת הלוגיסטיקה בעמותה, אישה כבדת שמיעה, יחד עם שר-אל אורן אוחנה, מתורגמן לשפת הסימנים ומנהל מחלקת "תעביר את זה הלאה בשפת הסימנים", מיזם אשר קיבל הכרה בכנס זה בשנה שעברה.

התנסו באכילה עם כפפות ייחודיות המונעות את תנועת כפות הידיים ומדמות מוגבלות מוטורית בהן.

החוויה היתה אדירה!!!

המשתתפים בקוקטייל שיתפו פעולה וניכר היה שהחוויה מטלטלת ומשמעותית עבורם. לאורך הערב המשתתפים העלו בעצמם סיפורים אישיים על ההתמודדות שלהם עם חוסר הנגישות בארצם ושאבו הרבה כוח וטיפים מנציגי העמותה שחלקו את סיפוריהם במהלך המפגש.

מקסים היה לראות את האורחים מסרבים לעזוב את האירוע בסיומו וממשיכים לשאול ולהתעניין בפתרונות הנגישות הישראליים שהוצגו בו ובידע הרחב שהעמותה שיתפה.

 

המשתתפים נכנסים לאולם קוקטייל החושים עם כיסוי על עיניהם  המשתתפים בקוקטייל החושים מרימים לחיים, כאשר חלקם עם כיסוי עיניים
תמונות: קוקטייל חושים לאורחי הכבוד של הכנס

 

 

אור כהן (ראשון משמאל) ומיכל רימון (שלישית) בפאנל

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן