Skip to main content

חדשות

עמותת נגישות ישראל ערכה יום הדרכה לשוטרי זה"ב ברמלה

קטגוריה: חדשות העמותה

במסגרת שיתוף הפעולה שהחלה לפני כ-3 שנים בין עמותת נגישות ישראל ומשטרת ישראל, אגף התנועה לציון יום המודעות הארצי לנגישות בסימן חניות נכים – לא נכה אל תחנה, יעברו השנה עשרות אלפי תלמידים בכל רחבי הארץ הדרכות ייחודיות ע"י שוטרי זה"ב שעברו הרצאה וחוויות התנסות של עמותת נגישות ישראל.

לרגל פעילות מבורכת זו פיתחה העמותה מערך ומצגת בו יוסבר לתלמידים מושגי יסוד הקשורים לעולמם של אנשים עם מוגבלות ונגישות. כמו כן פיתחה העמותה משחק מחשב המאפשר הפנמה והעמקה בנושאים חשובים אלה בדרך חווייתית ומהנה המותאמת לילדים בגילאים אלה.

השוטרים, שעברו הכשרה על איך להעביר חומרים אלה בשטח, עברו גם בתחנות הנגישות של העמותה חוו כיצד מרגיש אדם עם מוגבלות קוגניטיבית בתחנה של "לחשוב מחוץ לקופסא" בו חוו המשתתפים את התסכול והלחץ שחווים אנשים עם מוגבלות קוגניטיבית ביום יום. בנוסף ישבו השוטרים בכיסאות גלגלים וניסו לפתוח דלתות, לדבר עם אדם העומד מעבר דלפק לא נגיש, לבצע פעולות פשוטות הנדרשות בכיתת לימוד מצויה. השוטרים עברו גם טעימה והיכרות עם עולמם של החרשים הדוברים שפת הסימנים בהנחיית סמי סירואה מנכ"ל קול הסימנים וכן הצצה לעולמם של מוגבלויות השמיעה בתחנה "מה נשמע?". לבסוף הכירו השוטרים את לידיה שחלקה איתם את הקשיים והנצחונות שהיא חווה ביום יום מאז התעוורה.

מיכל רימון, מנכ"לית עמותת נגישות ישראל שהרצתה לשוטרים על מושגי היסוד "א' ב' בנגישות"  מציינת כי: "השוטרים שיתפו פעולה וגילו רגישות של ממש והתעניינות במהלך הפעילות .. אין ספק שעם המטען הזה יקל עליהם להציג את הנושא בבתי הספר ולהעביר את המסר הלאה. בכל שנה במשך שלושת השנים האחרונות אנו עדים להגברת המודעות וההבנה בציבור על החשיבות שבשמירה על חניות נכים לנכים בלבד. אנו מקווים ומאמינים ששילוב הדרכות שוטרי זה"ב בקרב תלמידים השנה יסייע להצלחת יום המודעות וקידום מטרתו"

בתי ספר שמעוניינים לקבל מידע לגבי פעילויות מוצעות ב- 30/10 במסגרת יום המודעות הארצי לנגישות בסימן חניות נכים – לא נכה אל תחנה – לחצו כאן למידע נוסף

נשמח אם תחזרו לתספרו לנו על השתתפותכם בסיפורים , תמונות וחוויות מהשטח – נשמח להעלות ולחלוק חוויות אלה באתר העמותה.

 

השוטרים בהדרכה עם סמי סירואה מקול הסימנים השוטרים מתנסים בישיבה על כיסא גלגלים ומעבר בדלתות 

שוטר עם כפפות מגבילות תנועה בתחנות ההתנסות השוטרים מתנסים בכיסאות הגלגלים

השוטרים ביום ההדרכה עם חברי צוות נגישות ישראל השוטרים מקשיבים ללידיה

השוטרים מתנסים עם קופסת הפאזל שמדמה מוגבלות קוגנטיבית השוטרים בהדרכה מתנסים במוגבלות קוגנטיבית עם קופסת הפאזל

השוטרים יושבים מסביב ללידיה ומקשיבים לחוויותיה בתור אישה עיוורת השוטרים מתנסים בשפת הסימנים עם סמי סירואה בעודם לובשים אוזניות מבטלות צליל

 

30.10.2011 – יום מודעות לחניית נכים 2011

השוטרים בהדרכת לידיה

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן