Skip to main content

חדשות

עמותת נגישות ישראל קיימה הפנינג נגישות וספורט נכים ייחודי בנמל תל אביב

קטגוריה: חדשות העמותה

 

ניסיתם פעם לשחק כדורסל כשאתם יושבים על כסא גלגלים, או לטעום גלידה בעיניים עצומות? ביום ו' ה1.6.12, הרגישו מקרוב לדקות המוני מבקרי הנמל  באירוע יחיד במינו איך מרגיש אדם עם מוגבלות ולהתנסות בענפי הספורט השונים בהפנינג "להרגיש נגישות" בסימן המשחקים הפראלימפיים לונדון 2012, ולהצדעה וברכת הצלחה לנבחרת הפראלימפית ביוזמת עמותת נגישות ישראל ובשיתוף התאחדות ספורט נכים, הועד הפראלימפי ועמותות נוספות.

 

גיא פניני: "אנחנו מתלוננים על 82 משחקים בעונה ופתאום נכנסים לפרופורציות".

 

מטרת ההפנינג מלבד היכרות עם ענפי הספורט של אנשים עם מוגבלויות, הוא קידום המודעות לנגישות ולקבלת השונה. עמותת נגישות ישראל פועלת מזה 12 שנים לקידום השתלבותם של אנשים עם מוגבלות בחברה בשוויון, בזכות, בכבוד ובמקסימום עצמאות.

 

מדובר באירוע ייחודי וראשון מסוגו בעולם. ברחבי הנמל הוקמו מתחמי התנסות חווייתיות ותחרותיות בסוגי ספורט נכים שונים, בהם הקהל יכול היה לקחת חלק פעיל ולחוות בין היתר כיצד משחקים כדורסל בכיסאות גלגלים, איך ההרגשה לחבוט במחבט טניס כשאתה יושב על כיסא גלגלים, ללמוד מה זה כדור שער עיוורים, לרכב על אופני יד ואופניים לעיוורים עם מלווה, מסלול מכשולים עם כסאות גלגלים ועוד.

באירוע שולבו משחקי ראווה קצרים ששולבו בהם הנבחרות בענפים השונים וסלבריטאים בנוסף היו מתחמי התנסות בהם הקהל הרחב התנסה בטעימת גלידה בעיניים עצומות, ללמוד את שפת הסימנים ואף ליצור קעקועים בשפת הסימנים, לנסות לצייר גרפיטי באמצעות הפה ואפילו גוון מוטורי היה לאירוע בדוגמת התנסות בנהיגה על קלנועיות ובכיסא גלגלים במסלול מכשולים.

את האירוע הפיקה אורנית בן דרור, אשר הפיקה את אליפות אירופה בכדורסל כסאות גלגלים שהתקיים בארץ בשנה שעברה. האירוע נערך בשיתוף פעולה עם נמל תל אביב, מחלקת הספורט של עיריית תל אביב, הוועד הפארלימפי הישראלי, ההתאחדות לספורט נכים בישראל, עמותת אתגרים, ספיבק, בית הלוחם תל-אביב, אפיקים, עמותת מהלב, עמותת בקול ועמותת כן ולא.

במהלך האירוע התקיים טקס בו העניקה עמותת נגישות ישראל שי וברכת הדרך למשלחת הישראלית למשחקים הפראלימפיים בלונדון, בטקס השתתפו ונשאו דברים, ראש עיריית תל אביב, שגריר בריטניה בישראל, ראש מנהל הספורט במשרד התרבות והספורט וראש הועד הפראלימפי.

 

יו"ר עמותת נגישות ישראל, יובל וגנר, שהסתובב ועודד ברחבי המתחם היה בהחלט נרגש מהאירוע המכובד וסיפר: "הרעיון הוא לגרום להמונים שפוקדים את הנמל להתנסות ולחוות ספורט נכים מהו, הספורט הזה מספק הכי הרבה מדליות והדרך לקדם את הנגישות היא ע"י מודעות, זה אירוע יחיד מסוגו בעולם שמקדם ערכים. המטרה שיראו אנשים עם מוגבלויות בגובה העיניים ושיחשפו לספורט הנכים. זה כיף גדול".

שגריר בריטניה בישראל מת'יו גולד השתתף והתנסה במגוון ענפי הספורט הפראלימפיים: "אני מרגיש נהדר להיות פה, אווירה מצוינת וזה בהחלט חוייה, הספורטאים הפראלימפיים שיגיעו ללונדון יקבלו שם את התנאים הטובים ביותר ואנחנו מחכים להם".

 אירוע השיא היה משחק כדורסל על כיסאות גלגלים, בהשתתפות שחקני ליגת העל, גיא פניני, משה מזרחי ואלישי כדיר, שהתקשו להסתיר את התרגשותם.

 

"מדהים לראות איך הם מתמודדים עם זה", סיפר פורוורד מכבי ת"א, גיא פניני, שניסה את מזלו בכדורסל בכיסאות גלגלים. "אנחנו מתלוננים על 82 משחקים בעונה ופתאום נכנסים לפרופורציות.

 

ואמרו לאחר המשחק, שהקושי לשחק כדורסל על כיסא גלגלים גדול בהרבה מכדורסל רגיל.

בטקס ההוקרה לפראלימפים השתתפו ראש עיריית ת"א רון חולדאי, שגריר בריטניה בישראל מת'יו גולד, יובל וגנר יו"ר נגישות ישראל, וראש מינהל הספורט, אורי שפר, שבישר על השוואת המענקים לספורטאים רגילים שיזכו במדליות אולימפיות.

 

המנחה אסף הראל אמר ש"בניגוד לכדורגל הישראלי, הספורטאים הפראלימפים מביאים לנו הרבה כבוד".

 

צפו בכתבה וסרטון מהאירוע בכתבה שפורסמה ב – YNET

 

 

 

עמותת נגישות ישראל מודה מקרב לב לכל מתנדביה היקרים שסייעו לנו בהצלחת האירוע. ישר כח!

  

קלנועיות מסתובבות בין התחנות בנמל תחנת כדור-שער בנמל תל-אביב

פורוורד מכבי ת"א גיא פניני באירוע 

 

ראש עיריית תל-אביב רון חולדאי

 

תצלום קבוצתי של הספורטאים ומפעילי התחנות בנמל תחנת טניס על כיסאות גלגלים בנמל

תחנת ציור גרפיטי נגיש גיא פניני משחק כדורסל בכיסאות גלגלים
 

 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן