Skip to main content

חדשות

עמותת נגישות ישראל קיימה כנס מוצלח, ראשון מסוגו – "הטכנולוגיה בשירות הנגישות לאנשים עם מוגבלות"

קטגוריה: חדשות העמותה

 


הכנס התקיים ביום חמישי ה – 28 ביולי 2011 בשיתוף מייקרוסופט ישראל, איגוד האינטרנט הישראלי והמרכז לשלטון מקומי

 

ובמעמד שר המדע פרופ' דניאל הרשקוביץ, חברי הכנסת אילן גילאון, זבולון אורלב , המדען הראשי ד"ר אבי חסון, ואחיה קאמרה נציב שוויון זכויות אנשים עם מוגבלות

 

בו נכחו למעלה מ-200  אישי ציבור, בכירים בחברות מובילות בישראל, ראשי אירגוני נכים בישראל, מורשי נגישות, אנשי טכנולוגיה ונציגי רשויות מקומיות.

 

בכנס ניתנו הצהרות חשובות ביותר ע"י שר המדע והטכנולוגיה והמדען הראשי ונחשפו בו פיתוחים טכנולוגים חדשניים לשיפור עמצאותם של אנשים עם מוגבלות ע"י החברות המציגות.

 

מדובר בכנס ייחודי, חשוב ולראשונה נגיש באופן מלא לכל סוגי המוגבלות, אשר עסק בטכנולוגיות החדישות ובטכנולוגיות של המחר אשר יכולות לסייע ולקדם את הנגישות לאנשים עם מוגבלות  ולשפר את עצמאותם, איכות חייהם והשתלבותם בחברה באופן שוויוני.

 

במסגרת הכנס חשף המדען הראשי ד"ר אבי חסון תכנית לעידוד פיתוח פתרונות טכנולוגיים לאנשים עם מוגבלות.

 

 

במדינת ישראל חיים כיום כ-1,440,000  אנשים עם מוגבלות אשר נזקקים לעזרים טכנולוגים על מנת לתפקד ביום יום באופן שיוויוני ועצמאי.
עמותת נגישות ישראל מקדמת מעל עשור את הנגישות במדינת ישראל במטרה לאפשר לאנשים עם מוגבלות להשתלב בחברה בשוויון, בזכות ובמקסימום עצמאות.  במסגרת קידום הנגישות, העמותה מעודדת פיתוח של טכנולוגיות שונות המקדמות את הנגישות ומשפרות באופן ישיר את איכות חייו של אדם עם מוגבלות.

 

בעידן הטכנולוגיה ניתן להתגבר על מיכשולים ומגבלות אם רק מקפידים על פיתוח ועיצוב נגיש של מוצר המשרת את כולם – כולל אנשים עם מוגבלות- פיתוחים טכנולוגים נגישים כיום ובעתיד ישפרו דרמטית את איכות חייהם ועצמאותם של אנשים עם מוגבלות.

 

 

נושאים מיוחדים שבהם בין היתר עסק הכנס:

 

 

  1. הצהרת המדען הראשי על התוכנית למימון פיתוח טכנולוגיות נגישות.
  2. הרצאות מרתקות על טכנולוגיות לשרות אנשים עם מוגבלות עכשיו ובעתיד ע"י סמנכ"ל מיקרוסופט ישראל.
  3. טכנולוגיות לשיפור הקמעונאות ללקוחות עם מוגבלות Step-Hear Call-Hear של חברת מהלבטכנולוגיות להקראה והצגת  טקסטים.
  4. ביו-פארק – תו חניית נכים ביומטרי – המצאה עולמית.
  5. איך נוהגים נכים עכשיו ואיך ינהגו בעתיד ע"י חברת הידרופיקס.
  6. העיוורים – האם סוף עידן כלבי הנחייה – פיתוחים טכנולוגיים מהעולם ע"י ד"ר נורית נוי.
  7. הצגת טכנולוגיות נגישות ללקויי ראייה ע"|י תשר געש.
  8. הצגת פתרונות טכנולוגיות לנגישות ללקוייות שכליות – ד"ר שירה ילון חיימוביץ.

     

     

במתחם הכנס הוקם מיזם חוויתי ראשון מסוג שבו לקחו חלק המשתתפים – תחנות התנסות חווייתיות של עמותת נגישות ישראל בשיתוף עם חברת מיקרוסופט ישראל, בהן ניתן יהיה להתנסות במוגבלויות השונות מחד ומאידך באפליקציות ובכלים שחברת מייקרוסופט–מציעה לציבור ויכולים לסייע בקידום הנגישות עבור מוגבלויות שונות. בתחנות  ניתן יהיה לחוש לרגע איך מרגיש אדם עם מוגבלות בחיי היום יום וכן איך אפליקציות של מיקרוסופט שנמצאות בשימוש יומיומי ע"י הציבור הרחב, יכולות לכוון לשימוש נגיש יותר ומסייע לאנשים םע מגבלות. הדבר מושג בין היתר ע"H המוטו של מיקרוסופט שמשלבת את המחשבה על קידום הנגישות בכל שלבי פיתוח המוצר.


 
נגישות הכנס:

לראשונה בישראל הכנס תוכנן תוך הקפדה על נגישות הכנס לכלל המוגבלויות (פיזיות, ראייה, שמיעה, שיכליות, קריאה) – בין אם מדובר בתוכניה המונגשת לכבדי ראייה, אנשים עם מוגבלות קוגניטיבית או אפילו קוראי ברייל; בהכוונה אישית לאנשים עם מגובלות בראייה או מוגבלות קוגניטיבית באמצעות טכנולוגיית STEP HEAR או בהנגשה מלאה לכלל המוגבלויות בשמיעה — עמותת נגישות ישראל פועלת ליצור סטנדרט חדש בכל הנוגע להנגשת אירועים וכנסים על מנת לאפשר שילוב אמיתי של אנשים עם מוגבלות במסגרות שונות בין אם במסגרת תעסוקה וקריירה ובין אם במסגרת תרבות הפנאי.

 

לדברי יובל וגנר, יו"ר נגישות ישראל:

"מדובר בכנס ייחודי וחשוב ביותר. לטכנולוגיה  תפקיד אדיר בשיפור הנגישות, שיפור הפוטנציאל ושיפור יכולתו של אדם עם מוגבלות לחיות באופן נורמאלי על אף מוגבלותו. בכוונתנו לפעול נמרצות בקידום טכנולוגיות לקידום הנגישות ושיפור עצמאות ואיכות החיים בישראל."

 

 

לדברי שר המדע פרופ' דניאל הרשקוביץ:

 

 

"שר המדע והטכנולוגיה, פרופ' דניאל הרשקוביץ: "השאיפה הטבעית בפיתוח טכנולוגיות חדשות היא לקדם את חזית הידע לדרגות גבוהות יותר של מצויינות, אך עוצמתה של חברה נמדדת בהתייחסותה לחוליות החלשות ולבעלי המוגבלויות.מדינת ישראל היא מעצמה מדעית וטכנולוגית. עוצמתנו נבחנת בשיאים ובפסגות חדשות, אך לא פחות מכך היא באה לידי ביטוי בגיוס המדע והטכנולוגיה על-מנת לפצות על מגבלותיהם של רבים בחברה – ואחת הדוגמאות המרשימות לכך באה לידי ביטוי בכנס זה".

 

לדברי אבי חסון המדען הראשי:

"הכנס והתכנית שאותה משיקה בימים אלה לשכת המדען הראשי במשרד התמ"ת  מהווים הזדמנות למנף את היכולות הקיימות בישראל בתחום החדשנות והטכנולוגיה לכיוון של מציאת פתרונות טכנולוגיים אשר יכולים לסייע לאנשים עם מוגבלות  ולשפר את עצמאותם ואיכות חייהם. כמי שאמונים על קידום המו"פ התעשייתי וכגוף שיזם את הקמת התכנית, אנו בלשכת המדען הראשי נפעל לקידום התכנית ולמימוש אופטימלי של מטרותיה"

 

 

צפו בתמונות מהכנס (עמוד עם העכבר על התמונה למידע אודותיה)

 

מנחה הכנס שרת התעשייה והמסר לשעבר רן כהן

 

יובל וגנר יו"ר העמותה בדברי פתיחה

 

שר המדע והטכנולוגיה בנאומו בכנס לצידו סמי סירואה- מתרגם בשפת הסימנים

 

שר המדע והטכנולוגיה בהתנסות בהתנסות במוגבלות קוגניטיבית

לוגו מייקרוסופט   איגוד האינטרנט הישראלי  המרכז לשלטון מקומי   לוגו נגישות ישראל   

 

 

 לוגו חברת מהלב לוגו חברת הדרופיקס  לוגו חברת תשר געש לוגו חברת ביופארק

באי הכנס באולם

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן