Skip to main content

חדשות

עמותת נגישות ישראל תציג בתערוכת "סוכות מדברות" במוזיאון ישראל מודל של סוכה לא נגישה

קטגוריה: חדשות העמותה

עמותת נגישות ישראל, בעזרת חברת אייל ציפויים משתתפת השנה בתחרות סוכות מדברות של עמותת אבי חי ומוזיאון ישראל, במסלול הקהילתי. התחרות נותנת אפשרות לגופים או אנשים שונים עוד דרך להציג את האג'נדה שלהם.
העמותה משתתפת בתחרות בפעם הראשונה השנה, השם של הסוכה שלנו הוא: "כל מה שמפריד ביני לבין הסוכה זו מדרגה אחת".
בדגם שהגשנו לתחרות מוצגת סוכה מסורתית, שבקרבתה חנית נכים ועליה לרחבת הסוכה. לאדם עם המוגבלות הגישה נגישה אך כאשר הוא כבר מגיע לסוכה הוא מגלה מדרגה אחת שמהווה בשבילו מכשול הוא אינו יכול להגיע לסוכה, ונשאר עם מפח נפש ואכזבה. המדרגה האחת, שלאדם ללא מגבלה נראית פעוטה וחסרת חשיבות, בשביל אדם על כיסא גלגלים מהווה מניעה לעצמאות וכבוד. המדרגה הודגשה על ידינו בצבע קונטרסטי ובוהק. המסר החשוב הוא – שדבר שולי ולא משמעותי לכאורה מהווה מחסום משמעותי לאנשים עם מוגבלות.
רבים חושבים שנגישות מסתכמת ברמפה או חנית נכים איש לא מבין את המשמעות של מדרגה לאדם היושב בכיסא גלגלים. אותה מדרגה קטנה שנראית חסרת משמעות יכולה להפוך את חוויה של האדם עם המוגבלות מנרגשת למאכזבת. נגישות מושגת כאשר אין מכשולים החוסמים את אפשרות הגישה העצמאית של כל אדם ואדם למקומות, מתקנים, פעילויות, שירות או מידע ללא צורך בסידורים מיוחדים.
המדרגה היא רק סמל לכל אותם דברים קטנים, טריוויאליים שלאחר ברורים מאליהם ולאנשים עם מוגבלות מהווים מכשול לעצמאותם. אלו יכולים להיות לדוגמא חוסר בכתוביות בסרט המונע מאדם חירש להבין את עלילה או אי כריזה במעלית המונעת מאדם עיוור לדעת שהגיע לקומה הרצויה. זו המדרגה זה המכשול והשאיפה היא לא לבטל את המדרגות אלא להנגיש אותם כפי שהשאיפה היא לשלב את האדם עם המוגבלות בחברה באופן מכובד עצמאי ושוויוני.

 

מידע שימושי

תצוגת "סוכות מדברות"  תתקיים בחוה"מ סוכות בימים שלישי – חמישי  , טז –  יח בתשרי , 2 – 4 באוקטובר בשעות הפעילות של המוזיאון.
.
פרטים מלאים על כל הפעילויות ושעות פתיחת התצוגה ניתן לקבל באתרי מוזיאון ישראל, בית אבי חי ובפייסבוק.

 

 

המודל שיוצג - אדם עם כ"ג לא יכול להגיע לסוכה בגלל מדרגה

 

המודל שיוצג - מדרגה בכניסה לסוכה

 

 

המדריך המלא לאירועי סוכות עם הסדרי נגישות

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן