Skip to main content

חדשות

ערכת הכלים של Smart Cities for All עכשיו גם בעברית

קטגוריה: חדשות לאנשי מקצוע

בעולם כולו מתפתח תחום משמעותי הנקרא ערים חכמות. ארגון G3ict וארגון World Enabled חברו במטרה לוודא שהתהליכים הנוגעים לאנשים עם מוגבלות וקשישים יהיו נגישים מראש

במסגרת זו הופקה ערכת כלים, הכוללת 4 מדריכים שנועדו לסייע לערים חכמות ברחבי העולם לכלול דגש על נגישות לטכנולוגיית המידע והתקשורת ודגש על הכללה דיגיטלית של אנשים עם מוגבלויות וקשישים.

ערכת הכלים מכוונת לסייע לארגונים ולבעלי התפקידים הקשורים בערים חכמות, משרדי ממשלה, רשויות מקומיות, מנהלים, מומחי טכנולוגיית המידע, ארגוני אנשים עם מוגבלות, אנשי רכש, ספקי טכנולוגיה ומפתחים אשר מעצבים אפליקציות ופתרונות לערים חכמות.

כל אחד מן הכלים מתמקד באתגר מתועדף, אשר הוגדר בידי מומחים עולמיים כמכשול להכללה דיגיטלית של אנשים עם מוגבלויות וקשישים בערים חכמות.

עמותת נגישות ישראל מייצגת את ארגון

G3ict בישראל.

העמותה תרגמה את ערכת הכלים לעברית ופועלת להפצתו והטמעתו בישראל.

ערכת הכלים כוללת 4 מסמכים:

1. ערים חכמות לכולם: מדריך ליישום תקני נגישות ICT – טכנולוגיות מידע ותקשורת

תקני נגישות טכנולוגיית מידע ותקשורת ICT הינם חיוניים לעיצוב גישה משלבת יותר בערים חכמות. מדריך זה מספק היצע של שלושה תקני מפתח המגדירים קריטריונים לנגישות ICT ומציגים רשימה מדורגת של פעולות שמנהיגים יכולים לנקוט על מנת להבטיח שעירם מודעת לתקנות אלו ומשתמשת בהן בצורה יעילה.

2. ערים חכמות לכולם: מדריך ליישום מדיניות רכש על פי נגישות טכנולוגיות מידע ותקשורת

ערים חכמות בכל העולם נמצאות בעמדה ייחודית המקנה להן כוח קניה משמעותי, כולל מידע, תקשורת וטכנולוגיה (ICT), על מנת לקדם את הזכויות ושילוב הדיגיטלי של אנשים עם מוגבלויות וקשישים. מדריך זה מסייע לערים לאמץ מדיניות הדורשת שכל רכש של מידע, תקשורת וטכנולוגיה (ICT) יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלויות וקשישים. מדריך זה מציג מדיניות רכש לדוגמא ומספק רשימת שלבים לצורך אימוץ מדיניות זו.

3. ערים חכמות לכולם: לתקשר את המוטיבציה למחויבות חזקה יותר לשילוב דיגיטלי בערים

אחד האתגרים הגדולים ביצירת ערים חכמות משלבות יותר הוא העלאת המודעות למוגבלויות ולנגישות טכנולוגיות מידע ותקשורת (ICT). כלי זה תוכנן לסייע לתקשר ביעילות את היתרונות בהטמעת נגישות טכנולוגיות מידע ותקשורת (ICT) לתוך השירותים הדיגיטליים בסביבה העירונית. כלי זה מציע טיעונים מתחום העסקים, זכויות אנוש וטכנולוגיה לחיזוק מחויבות לשילוב דיגיטלי של אנשים עם מוגבלויות וניתן לעשות בו שימוש על מנת להפיץ בקרב מגוון בעלי עניין ותפקידים את הרעיון שעיר חכמה חייבת להיות גם עיר נגישה.

4. ערים חכמות לכולם: מאגר נתונים של פתרונות (גרסת אלפא)

ערים חכמות המשלבות נגישות טכנולוגיות מידע ותקשורת (ICT) בתכניות ובפתרונות שלהן יכולות לספק יתרונות עצומים עבור אזרחים עם מוגבלויות, קשישים וכלל האוכלוסייה. כלי זה מיועד להציג מוצרים ופתרונות קיימים שערים חכמות יכולות לפרוס על מנת להשפיע בצורה חיובית על אזרחים בתחומים קריטיים כגון חיים עצמאיים, בטיחות ציבורית, תחבורה, תעסוקה, שירותים ציבוריים מקוונים וכו'. מאגר המידע מושק בגרסת אלפא, כולל הוכחת היתכנות (Proof of Concept), מפת דרכים לצורך בדיקה, מעל ל 350 פתרונות הקיימים כרגע במאגר, וקריאה לפעולה להמשיך ולהרחיב את מאגר המידע תוך שהוא מתקדם לגרסת בטא.


לערכת הכלים בעברית >>

לאתר הארגון וחומרים נוספים >> 

Smart Cities for All

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן