Skip to main content

חדשות

עשרות כסאות גלגלים תפסו מקומות חניה ברחוב הראשי באילת

קטגוריה: חדשות העמותה

"כל התירוצים תפוסים-לא נכה אל תחנה!" – מיצג חברתי של עמותת נגישות ישראל – מרחב אילת והערבה.

יום שני, 17.8, שש בבוקר בשדרות התמרים באילת, החניות ברחוב הראשי של העיר כולן נתפסו על ידי כיסאות גלגלים עליהם היו תלויים תירוצים אותם אנו נוהגים לשמוע מנהגים החונים בחניות נכים.

הרחוב עוד שקט, שאריות קרירות מהלילה, מטוס נוחת מרעיד את הכביש, הים מתחיל לבהוק בהבטחה לעוד יום חם, הבסטיונרים מהשוק השבועי פורסים באיטיות את מרכולתם ואנחנו מלאי עזוז תולים באנרים ושלטים, מעמידים שמשיות ומכינים את המים הקרים לקראת המייצג המתוכנן.

סיירת נגישות ישראל באילת פועלת זו השנה השנייה ומתנדביה שמו לעצמם למטרה לשפר את איכות החיים ולהנגיש את העיר לתושבי העיר והמבקרים בעיר עם המוגבלויות . נושאים רבים מקודמים על ידי חברי וחברות הסיירת, אבל אחד מהנושאים המעצבנים ביותר את כולם הינה תרבות עבריינית של נהגים החונים בחניות נכים.

עבור נהג רגיל זוהי עוד חנייה אחת מני רבות, רחבה, קרובה לכניסה ועם עליה נוחה למדרכה, בקיצור פינוק אמיתי. אבל עבור אדם עם מוגבלות זוהי החניה היחידה האפשרית עבורו, בזכותה הוא יכול לעשות קניות, סידורים, לשבת לקפה, לפגוש חברים ולהיות חלק מהקהילה. כמו כל אחד אחר.

בישראל יש 150,000 איש ואישה, עם מוגבלויות מסוגים שונים ועם תג נכה. לכל אותם אנשים, חניות נכים הינן קריטיות וללא חניות נכים פנויות וזמינות, נפגעת משמעותית איכות החיים שלהם ונפגעת עצמאותם ויכולתם להשתלב בשגרת החיים כתושבים או כנופשים המעוניינים לבלות.

במיצג זה החלטנו לשים את הנושא במרכז השיח העירוני, ובאחד הימים החמים בשנה, "סיירת נגישות ישראל באילת", ביחד עם רשות החניה העירונית ומשטרת התנועה, הצבנו את כיסאות הגלגלים שהבאנו מעמותת יד שרה על החניות לאורך שדרות התמרים, תלינו עליהם את "שלטי התירוצים" והמתנו לנהגים שיתחילו להגיע.

בהמשך הבוקר הצטרף אלינו ראש העירייה, מר מאיר יצחק הלוי, עובדי שדה התעופה, חברי ארגון נכי צה"ל, בני נוער, חיילי קצין העיר ומתנדבים נוספים ששמחו לסייע בהסברה לנהגים המתוסכלים מה המשמעות לתפוס חניית נכה "אפילו לרגע" עבור אדם עם מוגבלות.

המחויבות העירונית לנושא גם הובילה לכך שבמקביל למיצג הסברה זה, יוצאת עיריית אילת בצעד מוביל ברמה הארצית ותוסיף לכל שלטי חניות הנכים בעיר עוד שלט קטן אשר אומר "לא נכה? אל תחנה!" כדי לשכנע וגם "1,000 ₪ קנס" כדי להזכיר מה יקרה לאלו שלא השתכנעו.

אלה הם רק חלק מהצעדים שמקדמת סיירת נגישות ישראל באילת, עם עיריית אילת והמשטרה כדי לשפר את איכות החיים של תושבי העיר ואורחי העיר עם המוגבלויות ובני משפחותיהם.

 

המיזם התקיים בהובלת רחלי רגב, מנהלת נגישות ישראל – מרחב אילת והערבה וליאור מנצ'ר, מנהל סיירת נגישות ישראל באילת.

תודות:

תודה למשרד הפרסום פובליסיס על הקריאייטיב ובניין הקמפיין בתרומה מלאה.

ותודה לכל מי שסייע:

ראש העירייה – מר מאיר יצחק הלוי, רשות החנייה – עיריית אילת, אגודת יד שרה, משטרת התנועה – מחוז אילת והערבה, יח״צ

אורנה בן חיים , אורן קויתי וצוות "כאן בונים" על פעילות אונליין בתרומה.

 

צילום תמונות: גיורא סגור

 

 

 

      

 

 

     

כיסאות גלגלים תופסים חניות ברחוב הראשי באילת

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן