Skip to main content

חדשות

עתירה נגד המוסד לביטוח לאומי: לעדכן את מחירון אבזור רכבי נכים

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

בעתירה שהוגשה על-ידי פורום אבזור רכבי נכים בלשכת המסחר, שלושה מתקיני אבזור, ארגון נכי ישראל ומטה המאבק של הנכים, באמצעות עורכי הדין אורן גלעדי, עופר חן וליאור לב פישר, דרשו העותרים כי המוסד לביטוח לאומי יעדכן את המחירון לפיו הוא משלם לחברות האבזור עבור הציוד המיוחד המותקן ברכבי הנכים. המחירון נקבע בדולרים ולא עודכן מאז שנת 1999 חרף ירידת שער הדולר ועליית מדד המחירים לצרכן.

העותרים טענו כי עוד בשנת 2008 מונה בועז סופר (לשעבר סמנכ"ל רשות המיסים) לבורר בנושא, והמליץ לעדכן את המחירים ולקבוע מחירון שקלי, תוך קביעת מקדם התייעלות לחברות האבזור. למרות זאת, עד היום לא יישם המוסד לביטוח לאומי את המלצותיו ודבר לא נעשה.

עוד טענו העותרים, כי למוסד לביטוח לאומי יש אינטרס להמעיט בשווי ציוד האבזור, שכן כך הוא נדרש לשלם קצבה נמוכה יותר לנכים, מכיוון שקצבת הניידות אותה הם מקבלים, תלויה ומושפעת מעלויות תפעול האבזור המותקן ברכבם, ביטוח, תיקונים ועוד. יוצא מכך שקצבת הניידות המשולמת כיום לנכים היא נמוכה מידי והדבר פוגע בהם.

נציגת הביטוח הלאומי, עו"ד ארונה רוזן אמיר, טענה מנגד כי חברות האבזור מסרבות להעביר נתונים מלאים על המחירים לביטוח הלאומי מחשש שיראו כי האביזרים לא מתומחרים נכון, וכי הן חוששות שהמחירים ירדו עוד יותר בגלל הטכנולוגיה החדשה. לטענתה, המידע שנמסר לבועז סופר היה חלקי וניתן היה לראות בכך מעין קרטל.

 

בדיון שהתקיים בפני הרכב של שלושה שופטים, בראשות נשיא בית המשפט העליון אשר גרוניס, הוחלט שהחברות ימסרו את כל הנתונים החסרים, וכי המוסד לביטוח לאומי יפעל בזריזות לקבל החלטה בדבר מחירון מעודכן לאבזור רכבי הנכים.

בפסק דינו המליץ בית המשפט העליון לביטוח הלאומי, לשקול שנית את עמדתו בדבר ניתוק הקשר בין חישוב גמלת נכות לשווי האבזור של הרכב, והביע את דעתו שיש לנתק קשר זה.

לקריאת הידיעה שהתפרסמה ב ynetכנסו לכאן

רכב עם מעלון נכים

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן