Skip to main content

חדשות

"פארק המסילה" המתוכנן – הזדמנות להפוך חלום למציאות

קטגוריה: חדשות העמותה

לאחרונה שמענו ב"נגישות ישראל" על פרויקט "פארק המסילה" המתוכנן כחלק מתת"ל 15 – מיזם שמתוכנן להפוך את תוואי מסילת הרכבת הישנה בקטע שבין הרצליה, דרך כפר שמריהו ועד שפיים לפארק ירוק עם שבילי הליכה ומסלולי רכיבה על אופניים באורך של כ 3 ק"מ.

למעשה שטח ציבורי פתוח, אשר יחבר את פארק הרצליה בדרום לשטחים ציבוריים פתוחים בתחום המועצה האזורית חוף השרון בצפון.

הזדמנות יוצאת דופן להגשמת חלום

 

עבור אנשים עם מוגבלות מדובר בהזדמנות נדירה לייצר מסלול נגיש ומושלם, שיאפשר עיסוק בספורט ופנאי לשמירה על הכושר והבריאות ועל איכות חיים בכלל.

 

דמיינו לרגע אופני ידיים למשותקים, אופני טנדם לעיוורים, כיסאות גלגלים מתגלגלים, צעדות נגישות, מקום לאירועים חברתיים ועוד תחומי פעילות מגוונים.

 

 

לקחת דוגמה מהעולם

 

בניו יורק, ארה"ב, פיתחו מיזם בשם High-Line, על תוואי הרכבת העילית אשר ננטש לפני שנים רבות והפך לאזור של מגורי הומלסים, מהגרים ומחסנים. למעשה החצר האחורית של ניו יורק.

 

לפני מספר שנים החליטו לפתח על תוואי המסילה, טיילת עם שבילים להליכה ומסלולי אופניים, מרחבי פעילות וכיו"ב.

המיזם זכה להצלחה מסחררת הן בפיתוח האזור והן מבחינה תיירותית, איכות החיים ובעיקר לאנשים ולסביבה.

המרחב הפך ל IN.

בתכנון נגישות המיזם בניו יורק, לקח חלק נציב הנגישות של העיר ניו יורק, אורח קבוע אצלנו בעמותה והוא שסיפר לנו על המהפך שעברה המסילה בניו יורק.

עמותת נגישות ישראל פנתה למשרד התחבורה, האחראי על המיזם, על מנת לוודא שזה יהיה נגיש ושימושי לכולם, ואף הציעה את עזרתה בתהליך, כפי שנציב הנגישות בניו יורק היה מעורב והשפיע על נגישות המיזם בעירו.

פארק High-Line בניו יורק

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן