Skip to main content

חדשות

פורום הנגישות ובעלי המוגבלויות התכנס לראשונה בעיריית ירושלים

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

ראש העיר: הפורום יסייע לעירייה להכיר טוב יותר את צרכי בעלי המוגבלויות בעיר

כינוס ראשון של פורום עיריית ירושלים לנגישות ואנשים עם מוגבלויות, התקיים ביום ראשון במעמד ראש העיר, ניר ברקת, יו"ר הועדה חברת המועצה, לורה ורטון וכל הגורמים הרלוונטיים מרחבי העיר.

המדובר בפורום מייעץ לעירייה בו ישתתפו נציגים מאגפי העירייה הפועלים לטובת אנשים עם מוגבלות ועוסקים בהנגשה, עמותות, מוסדות וארגונים המטפלים באוכלוסיה עם מוגבלויות.
על סדר היום של הוועדה הועלו הנושאים הבאים: זירוז הקמת היחידה לנגישות, הכנת תכנית אסטרטגית לנגישות בעיר וביניהם הנגשת מבני ציבור ותרבות, הגברת המודעות בבתי הספר ובמבני ציבור לנגישות, כמו גם הגברת המודעות והטיפול בתלונות דרך המוקד העירוני, מוקד 106 ועוד.

ראש העיר ניר ברקת, כיבד בנוכחתו את כינוסו הראשון של הפורום ואמר כי "מטרת הקמת הפורום היא שעיריית ירושלים תדע להכיר טוב יותר את הצרכים של בעלי המוגבלויות בעיר, יש כאן הרבה מאוד ידע שנרצה שיעבור אלינו". ברקת הזמין את נציגי הפורום להשתתף בכל ועדות העירייה אשר פתוחות לציבור מאז תחילת הקדנציה הנוכחית, ולהפנות בכל תחום את תשומת הלב של העירייה לצורכי בעלי המוגבלויות. ברקת הוסיף כי קרא בישיבת המועצה האחרונה לחברי המועצה ולמנהלי האגפים להעסיק בלשכותיהם בעלי מוגבלות ולהתאים לכך את סביבת העבודה, "כבר שנים רבות מועסקים בלשכתי בעלי מוגבלויות, ומהניסיון החיובי שלי זהו רווח גדול לכולם" אמר ברקת.
יו"ר הועדה, חברת המועצה לורה ורטון אמרה כי היא שמה דגש על שילוב אנשים עם מוגבלות בהכנת תוכניות לשיפור המודעות, שילוב ונגישות האוכלוסיות השונות בעבודה בעירייה וברחבי העיר. "אני קוראת לאנשים עם מוגבלות ונציגי העמותות שהופיעו בכינוס לבא ולהשתתף בועדות בעירייה ובפעילות ולתרום מניסיונם וכישוריהם לעשייה בעירייה. הדרך הטובה ביותר להבטיח שהעירייה תהיה מודעת ותוכל לקדם את נושא האנשים עם מוגבלות היא לפתח קשרים עם אנשים ועמותות שונות שבידיהם ניסיון רב בתחום".

בין הארגונים שהשתתפו בכינוס, יהודים וערבים יחד: התו החברתי – מעגלי צדק , נכים עכשיו ארגון נכי צה"ל מחוז ירושלים, ארגון נכים " בזכות"' עמותת נגישות ישראל, אגודת החרשים, ארגון העיוורים, עמותת "רעות" – מפגועי נפש, עמותת שק"ל, נכים לטובת נכים, מהקרן החדשה לירושלים, עמותת יתד ילדי תסמונת דאון, הג'ויינט ונכים למען נכים.

מקור: עיריית ירושלים


 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן