Skip to main content

חדשות

פורסמו מסלולי טיול לאנשים עם מוגבלויות (ממשל זמין)

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

משרד התיירות מפרסם מסלולי טיול ברחבי הארץ המותאמים לאנשים עם מוגבלויות. בין המסלולים הנגישים מוצעים עשרות אתרים היסטוריים, שמורות טבע, ומקומות בילוי.

כתיבת מסלולי הטיול לאנשים עם מוגבלויות נעשתה בשיתוף החברה הממשלתית לתיירות והקרן לפיתוח שירותים לנכים של המוסד לביטוח לאומי, ובליווי צמוד של יועצי נגישות מעמותת "נגיש לכל" ו"העמותה לקידום ועצמאות הנכים בישראל". המסלולים מתפרסמים באתר האינטרנט של משרד התיירות, וניתן להזמין גם גרסה מודפסת מהאגף לעידוד תיירות פנים בטלפון: 6664231 – 02 או בדואר אלקטרוני: [email protected].

מסלולי הטיול באתר נחלקים לפי אזורים בארץ: גליל עליון וגולן, גלילי מערבי, סובב כנרת, נגב והשרון הצפוני, ולפי ערים מרכזיות: חיפה ואזור הכרמל, ירושלים, תל אביב ואשקלון וסביבותיה. בכל אזור מוצעים מסלולי טיול לפי ימים ואתרי תיירות נגישים בתוואי המסלולים.

מקומות ואתרים נגישים
בשנים האחרונות משקיעים משרד התיירות והמוסד לביטוח לאומי משאבים רבים בעבודות תשתית כדי להנגיש אתרי תיירות בישראל ולהפוך אותם לידידותיים וזמינים לכל אדם. במסגרת העבודות הונגשו עשרות שמורות טבע, גנים לאומיים, יערות קק"ל, ואתרי ביקור ונוף אחרים, ומסלולי הטיול החדשים הם צעד נוסף לעידוד אנשים עם מוגבלויות לטייל בישראל. כך למשל יכולים כיום אנשים עם מוגבלויות להגיע למשטח העליון של המצדה, לאולמות האבירים בעכו, וגם לטייל וליהנות מהופעות באמפיתיאטרון הרומי בקיסריה. לחובבי הטיולים האתגריים מוצע גם מסלול לנופש פעיל הכולל הצעות לרכיבה על סוסים, שיט וצלילה.

פרטים נוספים על מקומות נגישים אפשר למצוא באתר "נגישות ישראל", המספק מידע מעודכן גם על מקומות לינה, אולמות ואירועי תרבות, מסעדות, פסטיבלים, השכרת רכבי נכים ומידע חיוני רב נוסף לתיירים ולמטיילים בעלי מוגבלות. באתר רשות הטבע והגנים מתפרסמת הרשימה המלאה של הגנים הלאומיים ושמורות הטבע המונגשים. במסלולים האתגריים ניתן להיעזר גם ב"גילגולון", כלי מיוחד שמשאילה עמותת "אתגרים" לאנשים עם מוגבלויות המעוניינים לטייל בשטח.

 ארץ נגישה – מסלולי טיול באתר משרד התיירות
 ישראל חופשת – אתר תיירות הפנים של משרד התיירות
 רשות הטבע והגנים
 אתר "נגישות ישראל"
 מידע לאנשים עם מוגבלויות בפורטל gov.il
 תיירות וטיולים בפורטל gov.il

מקור: ממשל זמין

 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן