Skip to main content

פינת טבע נגישה ראשונה

קטגוריה: חדשות העמותה

במסגרת פרויקט פינות הפיקניק הנגישות, חנכה עמותת נגישות ישראל, בשיתוף עם קוקה-קולה ישראל, פינת טבע נגישה עבור ציבור האנשים עם מוגבלות.

הפינה הראשונה הושקה בגן לאומי ירקון-אפק (בסמוך לראש העין). הנגשת המהלך כללה בניית שבילים ייחודיים להגעה בעזרת כסא גלגלים, חניית נכים מסומנת, התאמות שונות עבור אנשים בעלי לקות ראייה ומוגבלי הליכה, ספסלי ישיבה ושולחנות מיוחדים המאפשרים נוחות מקסימאלית לאנשים עם מוגבלות בהליכה או בראייה ולכל אלו הנעזרים בכיסאות גלגלים. במסגרת הפרויקט ייעצה נגישות ישראל בפיתוח אלמנטים מיוחדים ומותאמים לחברת שחם-אריכא, שהתגייסה למאמץ להגדיל את נגישות האתרים לאנשים עם מוגבלות.

אנשי העמותה חונכים את השולחן הנגיש הראשוןהגן לאומי ירקון אפק (מבצר אנטיפטרוס), נחשב לאחד מאתרי הפיקניק הפופולאריים ביותר בישראל. אנשים רבים עם מוגבלות מגיעים למקום, שכן נמצאים בו שבילים נוחים רבים המאפשרים להם לנוע ביתר קלות וכך להנות עם משפחתם. החל מחודש ינואר יכולים לראשונה ציבור האנשים עם מוגבלות, המגיעים לבילוי חווייתי בגן לאומי אפק, להנות גם מפינות ישיבה בטבע ופיקניק המותאמות לכל צרכיהם. ברשות הטבע והגנים, אשר הכשירה רבים מאתריה לאנשים עם מוגבלות במהלך השנים האחרונות, נענו לאתגר וסייעו רבות להצלחת הפרויקט.

טל רבן, משנה למנכ"ל קוקה-קולה ישראל:

"בישראל חיים היום כ-150,000 אנשים עם מוגבלות קשה, אשר אינם מסוגלים בתשתית הקיימת להגיע עם משפחתם למרבית אתרי הטבע בארץ. אנו שמחים להשיק לקראת ט"ו בשבט, המסמל את היציאה הגדולה לטבע, פרויקט ייחודי המאפשר לציבור האנשים עם מוגבלות ובני משפחותיהם ליהנות מתנאי שוויון ונגישות ולצאת מהבית ללא חשש מאכזבה הכרוכה מהגעה למקום שאינו נגיש. אנו פועלים בשנה האחרונה לקידום המודעות ולהנגשת אתרי בילוי עבורם. לפני מספר חודשים זכינו להיות החברה הראשונה בישראל שקיבלה את "אות נגישות ישראל" לפעילות הפארק האקטיבי שערכנו בסוכות".

אלי אמיתי, מנכ"ל רשות הטבע והגנים:

"בשנים האחרונות השקענו מאמצים רבים בקירוב הציבור לטבע, וגם מקומו של הציבור האנשים עם המוגבלות לא נפקד. אנחנו מברכים על הפעילות של עמותת "נגישות ישראל" ועל התגייסותה של חברת קוקה-קולה למשימה החשובה הזו ובטוחני כי הקמתה של פינת הישיבה בגן לאומי אפק היא אך סנונית מבשרת למתקנים רבים שייבנו בעתיד עבור ציבור האנשים עם המוגבלות בישראל".

פרויקט הנגשת פינות טבע ופיקניק נעשה בשיתוף פעולה ובהנחיה מקצועית של "עמותת נגישות ישראל" שהינה הגורם המוביל לקידום הנגישות בישראל, אשר מאפשרת את שילובם בחברה של אנשים עם מוגבלות ומשפחותיהם באופן שוויוני, מכובד ועצמאי.

לרשימת כל מתחמי הטבע הנגישים

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן