Skip to main content

חדשות

פיקוד העורף מציג: מיגונית מונגשת לאנשים עם מוגבלויות

קטגוריה: חדשות העמותה

המיגונית החדשה מונגשת לכיסאות גלגלים ותשרת אנשים עם מוגבלויות פיזיות ומבוגרים המתקשים בתנועה. "למיגונית פתח כניסה רחב, שיפוע עלייה ואפשרות תמרון לתוכה", מסביר מנהל הפרויקט סא"ל אלשיך

יובל בגנו|מעריב

18/6/24


מחלקת המיגון של פיקוד העורף חנכה דגם משופר של מיגונית מונגשת, שתוכננה בשיתוף עמותת נגישות ישראל, ובה כמה שינויים שיאפשרו כניסת אנשים עם ניידות מוגבלת בקלות, במהירות ובאופן עצמאי.

לדברי סא״ל יונתן אלשיך, רע״ן פרויקטים במחלקת מיגון בפיקוד העורף, "אנו שמחים לחנוך דגם משופר של מיגונית מונגשת, שתוכנן בשיתוף ובתיאום עם יועצי נגישות וארגונים המייצגים אנשים עם מוגבלויות. ביצענו כמה שינויים והתאמות במבנה המיגונית, על מנת לאפשר פתרונות הנגשה לאנשים הנעזרים בכיסאות גלגלים ומתקשים בהליכה.

"למיגונית פתח כניסה רחב, שיפוע עלייה ואפשרות תמרון לתוך המיגונית, וזאת למרות אילוצים הנדסיים רבים. פיקוד העורף מברך על שיתוף הפעולה ורואה לנגד עיניו כמטרה מרכזית להבטיח את ביטחונה של כלל האוכלוסייה במדינת ישראל, מטרה שלשמה פועל הפיקוד בכל הכלים שלרשותו".

לדברי יובל וגנר, יו"ר ומייסד נגישות ישראל המובילה את קידום הנגישות לאנשים עם מוגבלויות בארץ, "פניות רבות שהגיעו לעמותה, על כך שהמיגוניות שהוצבו בשטחים ציבוריים בערים, קיבוצים, מושבים ואזורים מוכי התקפות טילים – לא היו נגישות לאנשים הנעזרים בכיסאות גלגלים ומתקשים בהליכה. לכן, פנינו לפיקוד העורף על מנת למצוא את הפתרון להנגשת המיגוניות.

"העמותה מעריכה את שיתוף הפעולה המיידי עם פיקוד העורף ומשרד הביטחון, בתכנון וייצור דגם מיגונית מותאמת לכניסת אזרחים עם מוגבלויות המתניידים עם כיסא גלגלים, למרות האילוצים ההנדסיים, ואנחנו קוראים לכל הרשויות המקומיות והמועצות האזוריות להעמיד המיגוניות הנגישות לרשות ציבור בעלי המוגבלויות והזקנים". 

לכתבה באתר מעריב – לחצו כאן

סא״ל יונתן אלשיך, רע״ן פרויקטים במחלקת מיגון בפיקוד העורף ויובל וגנר, יו"ר ומייסד עמותת נגישות ישראל, במיגונית הנגישה החדשה(צילום: דובר צה"ל)

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן