Skip to main content

חדשות

פס"ד: פיצוי לאדם עם מוגבלות שלא הורשה להכנס לבית קפה בשל מוגבלותו

קטגוריה: Access Israel News

שופט בימ"ש השלום בחדרה יוסי טורס קבל במלואה תביעתו של תובע מוגבל, אשר לא הורשה להכנס לבית קפה בגין מוגבלותו, והתנהג "שלא לכבודם" של לקוחותיו של בעל בית הקפה, כטענתו, והורה לאחרון לפצות את התובע בסך של 5,000 ₪ בצרוף הוצאות בסך 1,000 ₪. זאת,  בגין פעולתו בניגוד לחוק  שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות.

התובע נהג לפקוד את בית הקפה שניהל הנתבע גיל גלעדי מחדרה, לשתות משקה קל, לאכול דבר מה ולהמשיך לדרכו. כך עשה מספר שנים, עד שיום אחד ביקש ממנו הנתבע שלא יוסיף עוד לבוא לבית הקפה. התובע נפגע ועל כן הגיש תביעה זו.

הנתבע טען כי עשה כן היות והתובע לדבריו, "התנהג בצורה ברוטלית, ברברית ומשפילה כלפי לקוחותיי, דבר אשר גרם לפגיעה בפרנסתי, משום שלקוחות היו עוזבים את החנות שהתובע היה נכנס אליה".

לאחר ששמע את הצדדים הגיע השופט טורס למסקנה ברורה כי הסיבה בעטיה התבקש התובע שלא להגיע עוד לבית הקפה נעוצה במוגבלות ממנה הוא סובל (מגבלה קוגניטיבית או נפשית כלשהי, אשר מהותה לא התבררה עד תום), וכי למעשה די בגרסת הנתבע כדי לקבוע כי התובע הופלה מחמת מוגבלותו. ההתנהגות אותה תיאר הנתבע, אשר הייתה "שלא לכבודם" של לקוחותיו, הנה התנהגות הנובעת כל כולה ממוגבלותו של התובע.

השופט טורס קבע כי בהתאם לעדות הנתבע הוא נכנע ללקוחותיו, אשר הציבו בפניו בחירה "או הוא או אנחנו" ובחר לסלק את התובע מבית הקפה ולשמור על לקוחותיו.  נוכח היות הנתבע מודע לכך שהתנהגותו של התובע נובעת ממוגבלות ממנה הוא סובל ומנע ממנו גישה לבית הקפה בגינה, הרי שבכך פעל הוא בניגוד לחוק  שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות.

 

להמשך הכתבה כפי שפורסמה באתר ערוץ 7

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן