Skip to main content

חדשות

פרויקט "נאמני נגישות" באורט עירוני ד', מודיעין

קטגוריה: חדשות העמותה

ביום ראשון ה-18.10.15, קיימה עמותת "נגישות ישראל" את פרויקט "נאמני נגישות", בתרומת קרן פרץ נפתלי בבית הספר אורט עירוני ד', לתלמידי שכבת יא'.

 

היום נפתח בהרצאת נגישות בה נחשפו התלמידים למושגים מעולם הנגישות ולמוגבלויות השונות, משמעותן וכיצד אנו כחברה יכולים לפעול על מנת לייצר שינוי, להגביר מודעות ולקדם את ערכי הנגישות גם בסביבתנו.

לאחר ההרצאה, התחלקו השכבות לחמש קבוצות שעברו בין תחנות התנסות חווייתיות, כל תחנה ייצגה מוגבלות אחרת והועברה על ידי מדריך עם מוגבלות שונה.

בתחנת התנסות במוגבלות בראייה –

נכנסו המשתתפים בכיסוי עיניים אל תוך כיתה חשוכה והתמודדו עם שימוש ביתר החושים, ונפגשו עם מדריכה שהתעוורה במהלך חייה.

בתחנת שפת הסמנים – נפגשו התלמידים עם מדריך חירשועם מתורגמנית לשפת הסמנים, ולמדו לשוחח באופן נגיש וכמה מילים בשפה אחרת-שפת הסמנים.

בתחנת התנסות במוגבלות בניידות –

נפגשו התלמידים עם מדריכה עם מוגבלות בניידות אשר שיתפה בסיפור חייה, ובני הנוער התנסו במעבר על פני מכשולים הקיימים בשטח בכיסאות גלגלים וגילו כי פעולות יומיומיות פשוטות לכאורה, הופכות למורכבות במצב זה.

בתחנת התנסות במוגבלות קוגניטיבית –

נפגשו התלמידים עם מדריכה עם מוגבלות שכלית אשר שיתפה בקשיים איתם מתמודדת במהלך חייה, לצד זה התמודדו המשתתפים עם פתרון משחק חשיבה, המדמה את ההתמודדות של אדם עם מוגבלות קוגניטיבית בביצוען של רוב פעילויות היום יום.

בתחנת התנסות במוגבלות בשמיעה –

נפגשו עם מדריכה חירשת אשר לימדה אותם איך מדברים בצורה נגישה עם אדם עם מוגבלות בשמיעה והתנסו במשחקי תקשורת בעזרת אוזניות המדמות ירידה בשמיעה.

בסוף הפעילות התכנסו התלמידים לסיכום היום והעלו חוויות ותחושות שעלו ביום זה.

בהמשך יבצעו בני הנוער פרויקטים מקדמי נגישות בעיר כמו למשל: פרויקט הסברה שמטרתו העלאת מודעות לנושא הנגישות, העברת מערכי שיעור לכיתות אחרות בבית הספר, שיר בשפת הסימנים, מיפוי הנמכות של מדרכות וחניות נכים תקינות בעיר ועוד.

תגובתו של יחיאל אלימלך, רכז חברתי

: "

אני רוצה להגיד תודה רבה על הפעילות המדהימה הזאת. אני חושב שהחברה' יצאו נפעמים ואני בטוח שהם לקחו חלק מהדברים והם יישמו אותם בשטח. יישר כוח גדול מאוד, הייתה פעילות מדהימה, כל הכבוד!"

תגובת התלמידים:

"איך להיות יותר נגיש ויותר איך לגשת אל אנשים."

"יש הרבה סוגי מוגבלות שאני הכרתי אבל אף פעם לא נפגשתי עם זה".

 

תודה רבה לצוות בית הספר, בראשם יחיאל אלימלך רכז החברתי ולרעות מן רכזת חינוך חברתי שסייעו בהפיכת האירוע לחוויה משמעותית ועוצמתית ולתלמידים המקסימים שסבלנותם ורגישותם תרמה ליצירת שיח פורה בנושא.

 

  

 

 

 

 

 

  

ילד שמתנסה בכיסא גלגלים עולה על רמפה

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן