Skip to main content

חדשות

פרויקט "נאמני נגישות" בחטיבת הביניים הר וגיא – קיבוץ דפנה

קטגוריה: חדשות העמותה

ביום רביעי ה- 11.2.2015, קיימה העמותה את פרויקט "נאמני נגישות" לתלמידי שכבת ט' בחטיבת הביניים הר וגיא זו השנה השנייה, בתרומת קרן פרץ נפתלי.

הפעילות כללה שני חלקים, חלק עיוני של הרצאות נגישות אינטראקטיביות וחלק חוויתי בו התנסו התלמידים בסוגים שונים של מוגבלויות.

היום נפתח בהרצאת נגישות בה נחשפו התלמידים למושגי היסוד בעולם הנגישות, הכירו ולמדו על המוגבלויות השונות ומשמעותן וגילו את משמעות הנגישות על פניה השונים – החל מנגישות פיזית, נגישות השירות ואף נגישות בינאישית שנוגעת ביחסים בין אדם לחברו.

בחלקו השני של היום התחלקו התלמידים לארבע קבוצות. במהלך היום כל קבוצה עברה בין ארבע תחנות התנסות שונות (מוגבלות בראייה, בניידות, בקוגניציה וסדנה בשפת הסימנים). בכל תחנה הכירו התלמידים אדם עם מוגבלות אשר פרש בפניהם את עולמו – סיפורו האישי, הקשיים, ההתמודדות וההצלחות ויותר מהכול 'כיצד אנחנו יכולים לעשות אחרת?'. בנוסף, בכל תחנה חוו התלמידים את המוגבלויות השונות בצורה חווייתית – מסלול מכשולים על כסאות גלגלים, הליכה בעזרת מקל נחייה בעיניים מכוסות תוך שימוש ביתר החושים, משחקי תקשורת וסדנה בשפת הסימנים ו"לצאת מהקופסא" – התנסות המדמה את העולם הקוגניטיבי.

 

בסוף הפעילות התכנסו בני הנוער לסיכום היום והעלו חוויות מהיום ושיתפו את המנחים בתחושותיהם ומסקנותיהם ביום זה.

לסיכום, השתתפו בני הנוער בצילומי השיר "יום המעשים הטובים" בשפת הסימנים, כחלק מפרויקט של עמותת נגישות ישראל בשיתוף עמותת רוח טובה – קליפ בינלאומי לקראת יום המעשים הטובים שייערך במרץ 2015. על הפרויקט מנצח שר-אל אורן אוחנה, מתורגמן לשפת סימנים ומקים עמותת "העבר את זה הלאה בשפת הסימנים" .

בהמשך יבצעו בני הנוער פרויקטים מקדמי נגישות בעיר, לדוגמה: העלאת מודעות לנושא הנגישות תוך העברת מערכי שיעור לשכבות אחרות בבית הספר אשר לא עברו פרויקט זה, שיר בשפת הסימנים, מיפוי הנמכות של מדרכות וזמינות חניות נכים בעיר, יצירת לוגו חדש לעמותה ועוד.

עמיר פרייליך- רכז חברתי: "אני מוכרח להגיד שאני תמיד מופתע מחדש, כמה הנושא חשוב וכמה המפגש הזה הכרח. היום היה מרתק, מלמד, מרגש ומפתיע. המפגש של התלמידים עם מנחי היום היה מלמד ושווה מאה שיעורים בכיתה.ישר כוח!"

הנוער שפגשנו היה נוער רגיש, איכותי, סקרן ומכבד שהפך את הפעילות לחוויה אמיתית, לא רק למשתתפים אלא גם לצוות שהעביר את הפעילות - צוות שמשלב בתוכו אנשים עם מוגבלות שדיווחו באופן גורף על התעניינות ושיתוף פעולה יוצא דופן של בני הנוער במהלך הפעילות.

תודה רבה לעמיר פרייליך ומתנדבי נגישות ישראל מרחב גליל שטרחו ועמלו להצלחת היום.

 

בכל תחנה הכירו התלמידים אדם עם מוגבלות אחרת

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן