Skip to main content

חדשות

פרויקט 'נאמני נגישות' בית הספר גוונים, מועצה איזורית מנשה

קטגוריה: חדשות העמותה

 

ביום שלישי ה-20.10.15, קיימה עמותת "נגישות ישראל" את "נאמני נגישות", בתרומת קרן פרץ נפתלי בבית הספר גוונים, לתלמידי שכבת ז'.

היום נפתח בהרצאת נגישות בה נחשפו התלמידים למושגים מעולם הנגישות ולמוגבלויות השונות, משמעותן וכיצד אנו כחברה יכולים לפעול על מנת לייצר שינוי, להגביר מודעות ולקדם את ערכי הנגישות גם בסביבתנו.

לאחר ההרצאה השכבה עברה בין חמש תחנות התנסות חווייתיות:

בתחנת התנסות במוגבלות בניידות נפגשו התלמידים עם מדריכים עם מוגבלות בניידות, שמעו את סיפורם האישי- ההצלחות והקשיים, והתנסו במסלול מכשולים על כסאות גלגלים.

בתחנת מוגבלות בראייה התלמידים נפגשו עם מדריך שהתעוור במהלך חייו, והתנסו בהתמודדות בהליכה על עיוור.

בתחנת שפת הסמנים עברו התלמידים סדנא מרתקת בשפת הסמנים ונפגשו עם מדריכה חירשת ועם מתורגמנית לשפת הסמנים.

בתחנת התנסות במוגבלות בשמיעה נפגשו עם מדריכה חירשת אשר לימדה אותם איך מדברים בצורה נגישה עם אדם עם מוגבלות בשמיעה והתנסו במשחקי תקשורת בעזרת אוזניות המדמות ירידה בשמיעה.

בתחנת התנסות במוגבלות קוגניטיבית נפגשו התלמידים עם מדריכה עם מוגבלות שכלית אשר שיתפה בקשיים איתם מתמודדת במהלך חייה, לצד זה התמודדו המשתתפים עם פתרון משחק חשיבה, המדמה את ההתמודדות של אדם עם מוגבלות קוגניטיבית בביצוען של רוב פעילויות היום יום.

בסוף הפעילות התכנסו התלמידים לסיכום היום והעלו חוויות ותחושות שעלו ביום זה. מתוך תגובות התלמידים-

"למדתי שצריך לראות את מי ששונה ולא שונה עם מוגבלות וצריך לעזור לו".

"למדתי שכולנו בני אדם ולכולנו יש זכויות שוות".

"למדתי להסתכל על אנשים ומה שהם חווים מזווית אחרת, לכולנו זה יכול לקראות וכולנו שונים ושווים."

"למדתי איך זה להרגיש להיות עם מוגבלות ומה זה קושי וההצלחות שהם חווים ביומיום."

"אני הכי התחברתי למדריכת התחנה הקוגניטיבית בגלל מה שהיא עברה פעם ואיך היא מתמודדת עם הכול והבטחון שלה.. התרגשתי ממנה והזדהתי איתה"

 

 

ד"ר עופר מוקדי, מנהל ביה"ס גוונים: הפעילות היתה מוצלחת עד מאד. גם ההרצאה, אך עוד הרבה יותר מכך – תחנות הפעילות. מיטל – אני מבקש להודות לך באופן אישי, לעמותת נגישות לישראל וכן לקרן התורמת. אני משוכנע שהפעילות תרמה רבות למודעות של תלמידינו לנושא הנגישות, וזה באמת החשוב ביותר בתודה ובברכה

בהמשך יבצעו בני הנוער פרויקטים מקדמי נגישות בעיר כמו למשל: פרויקט הסברה שמטרתו העלאת מודעות לנושא הנגישות, העברת מערכי שיעור לכיתות אחרות בבית הספר, שיר בשפת הסימנים, מיפוי הנמכות של מדרכות וחניות נכים תקינות בעיר ועוד.

 

תודה רבה לצוות בית הספר, בראשם עופר מוקדי מנהל בית הספר ולעופרה שחר רכזת שכבת ז', שסייעו בהפיכת האירוע לחוויה משמעותית ועוצמתית ולתלמידים המקסימים שסבלנותם ורגישותם תרמה ליצירת שיח פורה בנושא.

תודה מיוחדת לטלי טייכמן רכזת החוגים במועצה שעזרה לנו בהרמת הפרויקטים בבתי הספר במועצה האזורית מנשה.

 

 

   

 

ילדים עם כיסוי עיניים בכיתה מנסים למצוא כיסאות

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן