Skip to main content

חדשות

פרויקט "נאמני נגישות" בתיכון אנקורי- ראשון לציון

קטגוריה: חדשות העמותה

ביום שני ה- 16.2.2015, התקיים פרויקט "נאמני נגישות", בתרומת קרן פרץ נפתלי בבית הספר אנקורי בראשון לציון, לתלמידי שכבות ט'- י"א.

היום נפתח בהרצאת נגישות בה נחשפו התלמידים למושגים מעולם הנגישות ולמוגבלויות השונות, משמעותן וכיצד אנו כחברה יכולים לפעול על מנת לייצר שינוי, להגביר מודעות ולקדם את ערכי הנגישות גם בסביבתנו.

לאחר ההרצאה, התחלקו השכבות לארבע קבוצות שעברו בין תחנות התנסות חווייתיות, כל תחנה ייצגה מוגבלות אחרת והועברה על ידי מדריך עם מוגבלות שונה (מוגבלות בראייה, בשמיעה, בניידות ובקוגניציה)

בתחנת התנסות במוגבלות בראייה נכנסו המשתתפים בכיסוי עיניים אל תוך כיתה חשוכה והתמודדו עם כל הקשיים הכרוכים בהתנסות זו, תוך שימוש ביתר החושים. תחנה זו הפגישה את התלמידים עם מדריך שהתעוור במהלך חייו אשר שיתף בקשיים ובמורכבויות העולות מכך.

בתחנת התנסות במוגבלות בשמיעה נפגשו התלמידים עם מדריך חירש, אשר סיפר על המוגבלות, על הקשיים ועל דרכי ההתמודדות. ההתנסות החווייתית של התלמידים כללה משחקי תקשורת בין המשתתפים, עם אוזניות המדמות ירידה בשמיעה.

בתחנת התנסות במוגבלות בניידות פגשו התלמידים מדריך עם מוגבלות בניידות אשר שיתף אותם בסיפור חייו, ואילו בני הנוער התנסו במעבר על פני מכשולים הקיימים בשטח בכיסאות גלגלים וגילו כי פעולות יומיומיות פשוטות לכאורה, הופכות למורכבות במצב זה.

בתחנת התנסות במוגבלות קוגניטיבית נפגשו התלמידים עם מדריכה עם מוגבלות שכלית אשר שיתפה בקשיים איתם מתמודדת במהלך חייה, לצד זה התמודדו המשתתפים עם פתרון משחק חשיבה, המדמה את ההתמודדות של אדם עם מוגבלות קוגניטיבית בביצוען של רוב פעילויות היום יום.

בסוף הפעילות התכנסו התלמידים לסיכום היום והעלו חוויות ותחושות שעלו ביום זה.

בהמשך יבצעו בני הנוער פרויקטים מקדמי נגישות בעיר כמו למשל: פרויקט הסברה שמטרתו העלאת מודעות לנושא הנגישות, העברת מערכי שיעור לכיתות אחרות בבית הספר, שיר בשפת הסימנים, מיפוי הנמכות של מדרכות וחניות נכים תקינות בעיר ועוד.

תודה רבה לצוות בית הספר, בראשו רן סולם שסייע בהפיכת האירוע לחוויה משמעותית ועוצמתית ולתלמידים המקסימים שסבלנותם ורגישותם תרמה ליצירת שיח פורה בנושא.

 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן