Skip to main content

חדשות

קול קורא לציבור לבחינת הפעלת אוטובוסים בינעירוניים נגישים

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

תאריך אחרון להגשה: 03.09.2020

במסגרת עידוד השימוש בתחבורה הציבורית, שרת התחבורה והבטיחות בדרכים תא"ל (במיל'), מירי רגב, יוזמת צעדים להנגשת אוטובוסים בינעירוניים לאנשים עם מוגבלות, הנעזרים בכיסא גלגלים, במטרה להקל על ניידותם בתחבורה הציבורית.

כללי

במסגרת מדיניות המשרד לעידוד השימוש בתחבורה ציבורית והנגשתה לציבור, מעוניינת הממשלה להפעיל אוטובוסים בינעירוניים נגישים מעבר להוראות תקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (נגישות חושית באוטובוסים בין עירוניים), התשע"ז-2017, ובכלל זה הנגשת האוטובוסים למתניידים בכיסא גלגלים ואו קולנועיות (יקראו שניהם להלן: כיסאות גלגלים).

על כן, מבקש משרד התחבורה (להלן "המשרד") מהציבור להציע רעיונות להנגשת הקווים הבינעירוניים לאוכלוסיית האנשים עם מוגבלות, המתניידים בכיסאות גלגלים ולהציע פתרונות לעלייה והעלאה של כסאות גלגלים לאוטובוסים הבינעירוניים.

רקע

תחבורה ציבורית הינה תשתית בסיסית נדרשת לתפקוד כלכלי, חברתי אורבאני וסביבתי, לפריסת האוכלוסייה במטרופולינים המרכזיים בכלל, ולקירוב הפריפריה למרכז בפרט. השימוש בתחבורה ציבורית מביא עמו תועלות כלכליות, חברתיות, בטיחותיות וסביבתיות למשק, הבאות לידי ביטוי בהפחתת הגודש בדרכים, בהגברת הבטיחות, במתן הזדמנות שווה לניידות לכלל האוכלוסייה ובחסכון בזמן הנסיעה בכלל המשק.

תקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (הסדרת נגישות לתחבורה ציבורית) 2003– תשס"ג, מסדירות נגישות בקווים העירוניים בלבד, לרבות נגישות פיזית (אפשרות נסיעה לאנשים שמתניידים בכיסאות גלגלים) ונגישות חושית.

בשנת 2014 הותקנו תקנות נגישות חושית בתחבורה הבינעירונית – תקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (נגישות חושית באוטובוסים בין עירוניים), התשע"ח-2017. יחד עם זאת טרם הוסדרה בתקנות אפשרות לנגישות פיזית בתחבורה ציבורית בקווים הבינעירוניים, ומתניידי כסאות הגלגלים נשענים בעיקר על רכב פרטי, רכבת ישראל ומוניות נגישות.

בבחינת אפשריות יישום מהלך זה התחוור לצוותים המקצועיים של המשרד כי נדרשות התאמות לאוטובוסים עבור ציבור המתניידים בכיסאות גלגלים.

לאור האמור מבקש המשרד להציע רעיונות ופתרונות להנגשת השירות הבינעירוני עבור אנשים עם מוגבלות פיזית תחת הקריטריונים כדלקמן:

  1. איננו פוגע בשירות הקיים.
  2. לא מצריך התאמות תשתית במרכזי התחבורה (מעבר להנגשה הקיימת היום).
  3. מאפשר שימוש לכלל המשתמשים.
  4. ישימות טכנית.
  5. משך הזמן הנדרש לנוסע להשתמש בשירות.
  6. מעודד שימוש בתחבורה הציבורית.
  7. המצאות עיגון בטיחות לכיסאות הגלגלים.
  8. אפשרות עליה וירידה נגישה.

הגשת רעיונות:

♦ כל המעוניין להציע רעיונות ניתן לפנות, למשרד התחבורה באמצעות דואר אלקטרוני [email protected] עד ליום 03.09.2020.

♦ תיאור הרעיון יכול להתפרס עד עמוד אחד בגופן "

David" בגודל 12, לפחות ובמרווח של שורה וחצי. לצורך הרחבת הרעיון ובירורי מידע על הפונה להשאיר פרטים ליצירת קשר וקבלת הבהרות.

♦ אין בקבלת הפניה בכדי לחייב את משרד התחבורה ואו הרשות הארצית לתחבורה ציבורית בכדי להיענות או לפנות למי ממגישי הרעיונות.

אוטובוס

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן