Skip to main content

חדשות

קרן משפחת רודרמן מכריזה על פרס לזכרו של מייסדה מורטון רודרמן ז"ל בגובה 100,000$

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

 

הפרס הייחודי יוענק מדי שנה לאדם יחיד אשר תרם תרומה יוצאת דופן לשילובם של אנשים עם מוגבלויות בחברה בעולם היהודי ומחוצה לו

קרן משפחת רודרמן, הפועלת לשילובם של אנשים עם מוגבלויות בחברה בישראל ובארה"ב הודיעה ב- 28 בינואר על הענקת "פרס מורטון רודרמן" הראשון לפרופ' מייקל שטיין מאוניברסיטת הרווארד.

 

שטיין, מומחה בעל שם עולמי לזכויות אנשים עם מוגבלויות, הינו מייסד שותף ומנהל פרויקט בית הספר למשפטים של אוניברסיטת הרווארד בנושא מוגבלויות, והיה שותף בכתיבת אמנת האו"ם לזכויות אנשים עם מוגבלויות. שטיין מייעץ לממשלות ברחבי העולם במדיניות וחוקים העוסקים באנשים עם מוגבלויות, כמו גם לארגונים בינלאומיים ומספר גופי או"ם, ביניהם: נציבות זכויות האדם של האו"ם, ויוניצף קרן החירום הבינלאומית של האו"ם לילדים. הפרס מוענק לפרופ' שטיין על תרומתו יוצאת הדופן לשילובם של אנשים עם מוגבלויות בחברה בעולם היהודי ומחוצה לו. ועדה בת שלושה חברים גיבשה רשימה של מועמדים מומלצים לפרס אשר נבחרו בקפידה, ומתוכם בחרו נאמני קרן משפחת רודרמן בפרופ' שטיין.

"

פרופ' שטיין הוא בעל שם עולמי בתחום זכויותיהם של אנשים עם מוגבלות," אומר פרופ' אריק רימרמן, ראש הקתדרה למדיניות רווחה ע"ש ריצ'רד קרוסמן באוניברסיטת חיפה ופרופ' לתקשורת ציבורית באוניברסיטת סירקוז בניו יורק. "תרומתו לישראל הינה עצומה בעיקר בבניית מודעות לחשיבות האמנה הבין-לאומית והטמעה של זכויותיהם של אנשים עם מוגבלות בחקיקה הישראלית."

לדברי ג'יי רודרמן, נשיא קרן משפחת רודרמן: "החלטנו לייסד את הפרס על שם אבי ז"ל כדי לזכור את ערכיו ועשייתו, אשר נגעו בחייהם של אנשים רבים. אבי האמין שכל אדם זכאי לייחס הוגן, דבר שהמריץ אותנו לפעול למען שילובם של אנשים עם מוגבלויות בקהילה. אנחנו גאים בבחירתו של מייקל שטיין כזוכה הראשון של פרס מורטון רודרמן משום שעשייתו מביאה לידי ביטוי את הערכים בהם האמין אבי".

הפרס נקרא על שם מורטון רודרמן ז"ל, מייסד קרן משפחת רודרמן. מורטון רודרמן היה יזם מצליח, מנטור ואיש משפחה גאה. הוא ראה בהצלחתו תוצאה של העזרה אשר קיבל מאחרים, ומשום כך היה נלהב להעניק הזדמנויות לאחרים, כולל סיוע לאנשים רבים להפוך לאנשי עסקים עצמאיים מצליחים.

כל מי שהכיר את מורטון רודרמן מסכים שהדבר שהניע אותו בקידום שילוב של אנשים עם מוגבלויות היה מחויבות יסוד להוגנות: הוא האמין בכל ליבו שאנשים עם מוגבלויות לא זוכים למקום שווה בקהילה היהודית ובחברה בכלל. עבודת קרן משפחת רודרמן מסורה להשקפתו של מורטון שהדרה והיעדרות של אנשים עם מוגבלויות מחיי קהילה יהודיים אינם הוגנים ביסודם. משום כך, הקריטריון המרכזי עליו נשען הפרס הוא עשייה אשר הביאה לחיים הוגנים יותר עבור אנשים עם מוגבלויות.

מנהיגים מעוררי השראה מסוגלים לחזק קהילה שלמה על ידי הערכת התרומה של כל אחד מחבריה. מורטון רודרמן היה מנהיג כזה. כעת, פרס מורטון רודרמן לשילוב מוקיר את מורשתו על ידי הנצחת מנהיג יוצא מן הכלל שהישגיו עודדו רבים לפעול למען שילוב גדול יותר. פרס זה מתווסף לתכניות הייחודיות של קרן משפחת רודרמן, המאמינה ששילוב והבנה של כלל האנשים בחברה הינם הכרחיים ליצירת חברה הוגנת ומשגשגת.

 

פרופ' מייקל שטיין, צילום: בית הספר למשפטים הרווארד

לוגו קרן משפחת רודרמן

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן