Skip to main content

חדשות

ראיון עם יובל וגנר בנושא נגישות של נכים לבתי בילוי (רשת ב')

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

מיכאל מירו מראיין את יובל וגנר, יו"ר עמותת "נגישות ישראל" בנושא נגישות של נכים לבתי בילוי.

מקור: "יומן אזרחי", רשת ב' של קול-ישראל

להלן תמליל הראיון:

מיכאל מירו : שלום לך יובל וגנר.
יובל וגנר :  שלום.
מיכאל מירו :  אתה יושב ראש נגישות ישראל והיום אנחנו רוצים לדעת מה המצב של הנגישות של נכים למשל לבתי בילוי, מסעדות וכן הלאה?
יובל וגנר :  מצד אחד המצב הוא רע, רק עשרים ושלושה אחוז מתחום המסעדות במרכז הארץ נמצאו נגישות לאנשים עם מוגבלות, זאת אומרת שיש כניסה ללא מדרגות ויש שירותי נכים והמעברים מספיק רחבים כדי שכל אחד יוכל להיכנס. מצד שני, לפני שנתיים ערכנו סקר ורק חמישה אחוז היו נגישים אז. העמותה פועלת בצורה מאד אינטנסיבית כדי לקדם את האפשרות של אנשים עם מוגבלות לבוא ולצאת ולבלות וליהנות מהתרבות והפנאי הישראלי שכולנו אוהבים ומה אני יגיד לך, מיקי, תדע לך שזה לא יקר להנגיש עסק ואני יגלה לך סוג, זה אפילו רווחי, כי בעלות קטנה אתה יכול להגדיל את כמות הלקוחות שלך בצורה, כי הרי אדם נכה, אדם על כיסא גלגלים לא מגיע לבד, עם מי שאני בא אני על כיסא גלגלים אני בא ביחד עם המשפחה שלי, אנחנו כבר כוח צרכני של פי ארבע, חמש, ככה שיותר ויותר עסקים מבינים שמה שנקרא עסק נגיש שווה עסק מרוויח.
מיכאל מירו :  ואתם פועלים גם בפועל ניגשים למסעדות ומשכנעים אותם ורק לאחרונה עשיתם את זה במועדון הקצינים.
יובל וגנר :  אנחנו עושים את זה בשתי רמות: רמה אחת, זה רמה של הגברת המודעות כללית בקרב המסעדנים, אבל רמה חדשה ומעניינת שבאמת אמרת אנחנו באנו ועשינו ארוחה מקסימה שבה השתתפו נציגי נכים שונים: אחד, לקוי שמיעה מארגון בקול, עיוור עם כלב נחייה מהמרכז לכלבי נחייה, ואני מעמותת נגישות ישראל ועשינו ארוחה… המנה הראשונה הייתה בעיוורון  מוחלט, והמנה השנייה הייתה ברעש שלא אפשר תקשורת, המנה השלישית אתגרה את המשתמשים בלאכול רק עם כף. על ידי ההמחשה הזאת שזה בא מהמקום של להתנסות מנהלי מסעדות, מסעדנים, ונותני שירות לומדים  מה המשמעות ומתוך זה נותנים שירות יותר טוב, יותר מקצועי ויותר אדיב לאנשים עם מוגבלות בכלל, אבל בכלל וזה בכלל לתקשורת הרבה יותר טוב, לכל הלקוחות של המסעדות, ואנחנו עכשיו עושים את זה מה שנקרא ככדור מתגלגל, כל פעם מסעדה אחרת וכמו שהבנת הפעם עשינו את זה ברשת ג"ירף ואנחנו בקרוב עושים עוד אירועים כאלו וזה מה שנקרא אם דיברנו קודם על מודעות כללית, אז אנחנו גם עושים את זה מהצד הפרטני.
מיכאל מירו :  יובל, איך פונים אליכם?
יובל וגנר :  פשוט מתקשרים אלינו 09-7451126, או דרך אתר האינטרנט פשוט מקלידים נגישות ישראל ומגיעים אלינו ואנחנו נשמח לסייע  ולייעץ ולקדם כל עסק בכלל בישראל שרוצה לקדם את הנגישות.
מיכאל מירו :  יובל וגנר, נגישות ישראל, תודה רבה לך.
יובל וגנר :  תודה לך.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן